Программа pirls для оценки знаний учащихся в начальных школах

  • доцент, Педагогический институт Бухарского государственного университета, Бухара, Узбекистан
  • мастер 1-ступени, Педагогический институт Бухарского государственного университета, Бухара, Узбекистан

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss2-pp106-111

Ключевые слова

международный / PISA / исследование / эксперимент / научный / декрет / информатизация / страна / современный / целесообразный / реформа

Аннотация

В данной статье описаны инновационные технологии, используемые на практических занятиях по родному языку при подготовке будущих учителей начальных классов к работе на основе международных оценочных программ, и их значение в практическом обучении теоретическим знаниям, методы применения.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Библиографические ссылки

Адизова Нигора Бахтиёровна. Оқсоқол Бува, Бола Ва Хон Образлари Қизиқмачоқлар Талқинида. Journal of innovations in social sciencesjournal of innovations in social sciences. 02 Issue: 01 | 2022.

Adizova Nigora Bakhtiyorovna. The Arrival of Great, Child and Khan Images in Interesting. European journal of life safety and stability (ejlss). Www.ejlss.indexedresearch.org Volume 14, 2022 |

Nigora Adizova Baxtiyorovna. 3-4-sinf ona tili darslarida qoʻllanadigan tayanch kompetensiyalar. Journal of Advanced Research and Stability. Volume: 02 Issue: 01 | 2022

AB Rakhmonovich, AN Bakhtiyorovna. THE MAIN MOTIVES AND TASKS OF CHILDREN’S FOLKLORE. Emergent: Journal of Educational Discoveries and Lifelong Learning (EJEDL)

Нигора Бахтиёровна Адизова, Ҳилола Худойбердиева. ҚИЗИҚМАЧОҚЛАРДА ОҚСОҚОЛ ВА ХОН ОБРАЗЛАРИ. Scientific progress

Nigora Baxtiyorovna Adizova. Boshlang’ich sinf o ‘quvchilari nutqini o‘stirishda mustaqil ishlarning o ‘rni va ahamiyati. Scientific progress

NB Adizova, M Raimqulova. Use of alisher navoi’s spiritual and enlightenment views in textbooks for grades 1-4. Актуальные вопросы современной науки и образования, 121-123

. NA Bakhtiyorovna, NA Bakhtiyorovna. Anvar obidjon is a children’s poet. Middle European Scientific Bulletin

AN Bakhtiyorovna, E Dilsora. Visual Aids, Which Are Used In The Educational Process In The Use Of Didactic Games. The American Journal of Social Science and Education Innovations 3 (31), 540-545

AN Bakhtiyorovna, AN Bakhtiyorovna. The role of the fun genre in children’s spiritual development. Middle European Scientific Bulletin 4, 38-40

Adizova Nigora, Adizova Nodira. Alisher Navoiyning tibbiy qarashlari. Conferences.

Amonov U. S., Saparova S. R. The mother tongue textbook of the primary school in elbek's interpretation //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. – 2021. – Т. 11. – №. 6. – С. 403-407.

O.R.Avezov. Ekstrennaya psixologicheskaya pomosh v ekstremalnix situatsiyax. Vestnik integrativnoy psixologii 4 (No. 21), 34-37.

Hayitov H. A. Literary influence and artistic image //Экономика и социум. – 2019. – №. 8. – С. 11-14.

Saidova M. Educate students by solving textual problems //European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol. – 2019. – Т. 7. – №. 12.

Saidova M. J. Methods and Importance of Using Innovative Technologies in Learning Concenter “Decimal” at Teaching Process of Math in Primary Schools //www. auris-verlag. de. – 2017.

Saidova Mohinur Jonpulatovna, Ibrahimova Mohichehra Furkat Qizi. An integrated approach to the use of pedagogical technologies in primary school mathematics// Middle European Scientific Bulletin. Volume 8, January 2021, 174

Saidova G.E, Roziyeva Z.S. Methods for improving the system of assessing pupils 'knowledge based on the qualitological approach. Academicia: An International Multidisciplinary Research Journal https: //saarj.com.2020. 321-326.

Saidova G. E. The situation of free choice in mathematics lessons in primary school // Bulletin of science and education. - 2019. - No. 7-3 (61).

Загрузки

59 45

Опубликован

Как цитировать

Адизова, Н. и Ибрагимова, Ф. 2022. Программа pirls для оценки знаний учащихся в начальных школах. Общество и инновации. 3, 2 (май 2022), 106–111. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss2-pp106-111.