Технология разработки профориентационных учебников по иностранным языкам для студентов гуманитарных специальностей

  • Преподаватель Гулистанского государственного университета, Гулистан, Узбекистан

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2/S-pp319-324

Ключевые слова

Педагогика / Психология / Лингвистика / Методы обучения / коммуникативность / Иностранный язык

Аннотация

Одной из особенностей проектирования образовательного процесса в контексте компетентностного подхода является то, что детальная номенклатура компетенций не в полной мере регламентирована стандартом. Состав компетенций, отраженных в общеобразовательной программе конкретного вуза, зависит от специфики вуза, его позиционирования и статуса и определяется исходя из требований, предъявляемых практикой профессиональной деятельности выпускников. В этих условиях возникает потребность в профессионально ориентированных учебных пособиях по иностранному языку, которые строятся на основе компетентностной модели выпускника конкретного вуза и содержание которых разрабатывается с учетом специфики содержания подготовки студента в данном образовательном учреждении.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Библиографические ссылки

Azimov E. G., Shchukin A. N. Dictionary of methodological terms (theory and language teaching practice). - SPb .: Zlatoust, 1999 .-- 472 p.

Azimov E. G., Shchukin A. N. New dictionary of methodological terms and concepts (theory and practice of teaching languages). - M .: Publishing house IKAR, 2009. -448 p.

Aitov VF About the levels of problematicity of training tasks at mastering a foreign language at non-linguistic faculties of pedagogical universities // Izvestiya Rossiyskogo gos. pedagogical. un-ta them. A.I. Herzen. - 2006. -№ 7 (17): Psychological and pedagogical sciences (pedagogy, psychology, theory and teaching methods). - S. 127-136.

Alekseeva L.E. Optimization of the process of teaching a foreign language professionally oriented communication of students of the Faculty of International Relations: on the material of the English language: dis. ... Cand. pedagogical. sciences. - SPb., 2002 .-- 313 p.

Alekseeva L.E. Methodology of teaching professionally oriented foreign language. Course of lectures: Methodical. allowance. - SPb .: Philological Faculty of Saint Petersburg State University, 2007 .-- 136 p.

Alekseeva L.E. Development of teaching materials in teaching professionally oriented foreign language // Homo Loquence: topical issues of linguistics and methods of teaching foreign languages: Sat. scientific. Art. Issue 4. / Ed. I. Yu. Schemeleva; St. Petersburg branch of the National issled. University "Higher School of Economics". - SPb .: Department of Operational Printing of the National Research University Higher School of Economics - SPb, -2012, -S. 303-313.

Antonova S. G., Tyurina JI. D. Modern study book: creation educational literature of a new generation. - M .: Agency "Publishing service", 2001.-288 p.

Antonova S. G., Tyurina JI. D. Theory and problems of publishing educational literature of a new generation. - M .: Research Center for the Problems of the Quality of Training of Specialists, 2002. - 76 p.

Antsiferova O.V. Communicative speech situation as the basis for development speaking skills in teaching RFL: 1 certification level: dis. ... Cand. pedagogical. sciences. - SPb., 2005 .-- 241 p.

Ariyan M.A. Mechanisms and conditions of social development of students by means of a foreign language // Higher education in Russia. - 2011. -№ 5. - S. 124-128.

Загрузки

87 84

Опубликован

Как цитировать

Мухаммедова , Ф. 2021. Технология разработки профориентационных учебников по иностранным языкам для студентов гуманитарных специальностей. Общество и инновации. 2, 2/S (мар. 2021), 319–324. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2/S-pp319-324.