DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2/S-pp319-324Ключевые слова
Педагогика / Психология / Лингвистика / Методы обучения / коммуникативность / Иностранный языкАннотация
Одной из особенностей проектирования образовательного процесса в контексте компетентностного подхода является то, что детальная номенклатура компетенций не в полной мере регламентирована стандартом. Состав компетенций, отраженных в общеобразовательной программе конкретного вуза, зависит от специфики вуза, его позиционирования и статуса и определяется исходя из требований, предъявляемых практикой профессиональной деятельности выпускников. В этих условиях возникает потребность в профессионально ориентированных учебных пособиях по иностранному языку, которые строятся на основе компетентностной модели выпускника конкретного вуза и содержание которых разрабатывается с учетом специфики содержания подготовки студента в данном образовательном учреждении.
Скачивания
Библиографические ссылки
Azimov E. G., Shchukin A. N. Dictionary of methodological terms (theory and language teaching practice). - SPb .: Zlatoust, 1999 .-- 472 p.
Azimov E. G., Shchukin A. N. New dictionary of methodological terms and concepts (theory and practice of teaching languages). - M .: Publishing house IKAR, 2009. -448 p.
Aitov VF About the levels of problematicity of training tasks at mastering a foreign language at non-linguistic faculties of pedagogical universities // Izvestiya Rossiyskogo gos. pedagogical. un-ta them. A.I. Herzen. - 2006. -№ 7 (17): Psychological and pedagogical sciences (pedagogy, psychology, theory and teaching methods). - S. 127-136.
Alekseeva L.E. Optimization of the process of teaching a foreign language professionally oriented communication of students of the Faculty of International Relations: on the material of the English language: dis. ... Cand. pedagogical. sciences. - SPb., 2002 .-- 313 p.
Alekseeva L.E. Methodology of teaching professionally oriented foreign language. Course of lectures: Methodical. allowance. - SPb .: Philological Faculty of Saint Petersburg State University, 2007 .-- 136 p.
Alekseeva L.E. Development of teaching materials in teaching professionally oriented foreign language // Homo Loquence: topical issues of linguistics and methods of teaching foreign languages: Sat. scientific. Art. Issue 4. / Ed. I. Yu. Schemeleva; St. Petersburg branch of the National issled. University "Higher School of Economics". - SPb .: Department of Operational Printing of the National Research University Higher School of Economics - SPb, -2012, -S. 303-313.
Antonova S. G., Tyurina JI. D. Modern study book: creation educational literature of a new generation. - M .: Agency "Publishing service", 2001.-288 p.
Antonova S. G., Tyurina JI. D. Theory and problems of publishing educational literature of a new generation. - M .: Research Center for the Problems of the Quality of Training of Specialists, 2002. - 76 p.
Antsiferova O.V. Communicative speech situation as the basis for development speaking skills in teaching RFL: 1 certification level: dis. ... Cand. pedagogical. sciences. - SPb., 2005 .-- 241 p.
Ariyan M.A. Mechanisms and conditions of social development of students by means of a foreign language // Higher education in Russia. - 2011. -№ 5. - S. 124-128.
Загрузки
87 84Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2021 Фарогат Мухаммедова
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.