Commercial terms in Chinese and features of their teaching

  • Faculty of Oriental Languages, Samarkand State Institute of Foreign Languages
  • Samarkand branch of Tashkent State Economic University

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss3-pp267-272

Keywords

term , modern Chinese , neologism , style , vocabulary , market economy , commercial Chinese language , economic policy , economic term

Abstract

This article analyzes terms related to trade in Chinese, their translation, scope of application, differences from similar terms in other languages, as well as the features of teaching these terms to those studying Chinese.

References

Вечканов, Г. С. Экономическая теория [Текст]. Учебник для вузов. — СПб: Питер, 2011.

Очиров О. Р., Ч. Линь. Вопросы китайского терминоведения: от традиции «упорядочения названий» к современной теории // Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. – 2015. – № 3.

Райзберг, Б. А. Современный экономический словарь [Текст]. Словарь / Б. А. Райзберг, Л. Ш. Лозовский, Е. Б. Стародубцева. — 2‑е изд., испр. — М.: ИНФРА-М, 1998.

Русско-китайский словарь общенаучной лексики [Текст] / Федеральное агентство по образованию, Гос. образовательное учреждение высш. проф. образования «Тихоокеанский гос. ун-т»; [сост.: С. С. Нестерова и др.]. —Хабаровск: Изд-во ТОГУ, 2010.

Философова Т. Г. Лизинг [Текст]. Учеб. пособие для студентов вузов. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2008.

Ян Дэфэн. Связь китайского языка и культуры. Пекин, 2012.

Atamuradova M.U. Theoretical Approaches to Terminological Research. Journal of Advanced Research and Scientific Progress (JARSP) Volume: 02 Issue: 03 | 2023 ISSN: 2751-7551. URL: https://innosci.org/jarsp/article/view/1038

现代经济词典 ᱹ中国社会科学院经济研究所编,刘树成主编。南京:凤凰出版社,江苏人民出版社,2004。488 页。

Downloads

116 39

Published

Commercial terms in Chinese and features of their teaching

How to Cite

Atamuradova, M. and Ortikova , P. 2024. Commercial terms in Chinese and features of their teaching. Foreign Linguistics and Lingvodidactics. 2, 3 (May 2024), 267–272. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss3-pp267-272.

Issue

Section

13.00.00 - PEDAGOGICAL SCIENCES