DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss5-pp151-158Kalit so‘zlar
олий таълим , илмий тадқиқот фаолияти , университет моделлари , таълим парадигмалариAnnotasiya
Олий таълим – ўқитиш ва илмий тадқиқот олиб бориш жараёнларини бирлаштирувчи хусусияти билан узлуксиз таълимда алоҳида ўринга эга. Ижтимоий ҳаёт ривожи тарих давомида таълим беришга давр талабларидан келиб чиқиб, турли шартларни қўяди. Биз ушбу мақолада илмий тадқиқот фаолиятининг таълим парадигмаларини асосий шарти эканлигини университет моделлари ҳамда мумтоз педагогик парадигмалар асосида ёритишга ҳаракат қилдик. Таҳлил ва хулосаларимиз талабаларни илмий тадқиқот фаолиятига йўналтириш – таълим парадигмаларининг асосий шарти эканлигини исботлайди.
Ko'chirildi
Bibliografik manbalar
Healey, M. (2005). Linking research and teaching to benefit student learning. Journal of Geography in Higher Education, 29 (2), 183-201.
https://nihe.bsu.by/index.php/ru/university-3 Совершенствование деятельности учреждений высшего образования на основе модели «Университет 3.0»
Lamanauskas, V. (2003). Natural science education in contemporary school. Siauliai: Siauliai University Press, p. 514
UNESKO Education Strategy 2014-2021. Paris, 2014. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000231288
Vincentas Lamanauskas and Dalia Augienė / Procedia - Social and Behavioral Sciences 167 ( 2015 ) 131 – 140
С.Н.Аллаярова Талабаларни илмий-тадқиқот фаолиятига йўналтиришнинг долзарб масалалари //Современное образование (Узбекистан). – 2021. – №. 5 (102). – С. 17-25.
Богуславский, М. В., & Корнетов, Г. Б. (1992). Педагогические парадигмы: история и прогноз. Магистр, (9), 13-21.
Гессен С. И. Основы педагогики //Введение в прикладную философию. М. – 1995. – Т. 310.
Голосова, С. В., & Федоренко, Л. П. (2016). Основные парадигмы современной педагогической науки. Концепт, (S3), 36-40.
Джураев Р. Х., Карахонова Л. М. Педагогическое сопровождение одаренных детей образовательными учреждениями //Integration of science, education and practice. Scientific-methodical journal. – 2022. – Т. 3. – №. 4. – С. 66-70.
Кун. Структура научных революций. С вводной статьей и дополнениями 1969г. - М.: Прогресс, 1977.
Ш.М.Мирзиёев Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг Олий Мажлисга Мурожаатномаси. 24.01.2020 йил. http://uza.uz/oz/politics/zbekiston-respublikasi-prezidenti-shavkat-mirziyeevning-oliy-25-01-2020
Олий таълим тўғрисида Низомни тасдиқлаш ҳақида. ID-189. https://regulation.gov.uz/oz/document/189
Р. Х.Джураев, & С.Н.Аллаярова (2021). Ўзбекистонда COVID-19 пандемияси даврида талабаларнинг илмий-тадқиқот фаолияти. Academic research in educational sciences, 2 (NUU Conference 1), 33-40.
Тестов, В. А. (2013). О понятии педагогической парадигмы. Инновационные проекты и программы в образовании, (5), 16-20.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 октябрдаги “Ўзбекистон Республикасининг Олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида”ги ПФ-5847-сонли Фармони. https://lex.uz/ru/docs/4545884
Шермухамедова Н. Гносеология. – 2007.
Н.Шермухамедова Илмий тадқиқот методологияси. -Т.: Фан ва технологиялар, 2014.
Шляхова, И. Б. Педагогическая парадигма, теория, проблемы, поиски путей решения // Теория и практика образования в современном мире: материалы VII Междунар. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, июль 2015 г.). — Санкт-Петербург : Свое издательство, 2015. — С. 54-64. — URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/152/8377
https://esu-online.org/?publication=student-participation-innovative-practice-guide
https://eua.eu/issues/16:eu-research-innovation-programmes.html
https://luckyea77.livejournal.com/2620217.html
https://www.enqa.eu/wp-content/uploads/Diversification-of-EQA_final.pdf
https://www.eurashe.eu/resource-library/
https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2022
Yuklashlar
206 219Nashr qilingan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Nashr
Bo'lim
Litsenziya
Mualliflik huquqi (c) 2022 Солиха Аллаярова

Ushbu ish Creative Commons Attribution 4.0 Worldwide.











