Талабаларни илмий тадқиқотга йўналтириш - университет моделлари ва таълим парадигмаларининг асосий шарти

  • Фалсафа фанлари номзоди, доцент, Денов тадбиркорлик ва педагогика институти Ўзбекистон Миллий университети докторанти (DSc)

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss5-pp151-158

Kalit so‘zlar

олий таълим , илмий тадқиқот фаолияти , университет моделлари , таълим парадигмалари

Annotasiya

Олий таълим – ўқитиш ва илмий тадқиқот олиб бориш жараёнларини бирлаштирувчи хусусияти билан узлуксиз таълимда алоҳида ўринга эга. Ижтимоий ҳаёт ривожи тарих давомида таълим беришга давр талабларидан келиб чиқиб, турли шартларни қўяди. Биз ушбу мақолада илмий тадқиқот фаолиятининг таълим парадигмаларини асосий шарти эканлигини университет моделлари ҳамда мумтоз педагогик парадигмалар асосида ёритишга ҳаракат қилдик. Таҳлил ва хулосаларимиз талабаларни илмий тадқиқот фаолиятига йўналтириш – таълим парадигмаларининг асосий шарти эканлигини исботлайди.

Ko'chirildi

Kuchirilganligi haqida ma'lumot yuk.

Bibliografik manbalar

Healey, M. (2005). Linking research and teaching to benefit student learning. Journal of Geography in Higher Education, 29 (2), 183-201.

https://nihe.bsu.by/index.php/ru/university-3 Совершенствование деятельности учреждений высшего образования на основе модели «Университет 3.0»

Lamanauskas, V. (2003). Natural science education in contemporary school. Siauliai: Siauliai University Press, p. 514

UNESKO Education Strategy 2014-2021. Paris, 2014. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000231288

Vincentas Lamanauskas and Dalia Augienė / Procedia - Social and Behavioral Sciences 167 ( 2015 ) 131 – 140

С.Н.Аллаярова Талабаларни илмий-тадқиқот фаолиятига йўналтиришнинг долзарб масалалари //Современное образование (Узбекистан). – 2021. – №. 5 (102). – С. 17-25.

Богуславский, М. В., & Корнетов, Г. Б. (1992). Педагогические парадигмы: история и прогноз. Магистр, (9), 13-21.

Гессен С. И. Основы педагогики //Введение в прикладную философию. М. – 1995. – Т. 310.

Голосова, С. В., & Федоренко, Л. П. (2016). Основные парадигмы современной педагогической науки. Концепт, (S3), 36-40.

Джураев Р. Х., Карахонова Л. М. Педагогическое сопровождение одаренных детей образовательными учреждениями //Integration of science, education and practice. Scientific-methodical journal. – 2022. – Т. 3. – №. 4. – С. 66-70.

Кун. Структура научных революций. С вводной статьей и дополнениями 1969г. - М.: Прогресс, 1977.

Ш.М.Мирзиёев Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг Олий Мажлисга Мурожаатномаси. 24.01.2020 йил. http://uza.uz/oz/politics/zbekiston-respublikasi-prezidenti-shavkat-mirziyeevning-oliy-25-01-2020

Олий таълим тўғрисида Низомни тасдиқлаш ҳақида. ID-189. https://regulation.gov.uz/oz/document/189

Р. Х.Джураев, & С.Н.Аллаярова (2021). Ўзбекистонда COVID-19 пандемияси даврида талабаларнинг илмий-тадқиқот фаолияти. Academic research in educational sciences, 2 (NUU Conference 1), 33-40.

Тестов, В. А. (2013). О понятии педагогической парадигмы. Инновационные проекты и программы в образовании, (5), 16-20.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 октябрдаги “Ўзбекистон Республикасининг Олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида”ги ПФ-5847-сонли Фармони. https://lex.uz/ru/docs/4545884

Шермухамедова Н. Гносеология. – 2007.

Н.Шермухамедова Илмий тадқиқот методологияси. -Т.: Фан ва технологиялар, 2014.

Шляхова, И. Б. Педагогическая парадигма, теория, проблемы, поиски путей решения // Теория и практика образования в современном мире: материалы VII Междунар. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, июль 2015 г.). — Санкт-Петербург : Свое издательство, 2015. — С. 54-64. — URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/152/8377

https://esu-online.org/?publication=student-participation-innovative-practice-guide

https://eua.eu/issues/16:eu-research-innovation-programmes.html

https://luckyea77.livejournal.com/2620217.html

https://www.enqa.eu/wp-content/uploads/Diversification-of-EQA_final.pdf

https://www.eurashe.eu/resource-library/

https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2022

Yuklashlar

206 219

Nashr qilingan

Талабаларни илмий тадқиқотга йўналтириш - университет моделлари ва таълим парадигмаларининг асосий шарти

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Аллаярова , С. (2022). Талабаларни илмий тадқиқотга йўналтириш - университет моделлари ва таълим парадигмаларининг асосий шарти. Jamiyat Va Innovatsiyalar, 3(5), 151–158. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss5-pp151-158