Проблемы организации повышения профессионального мастерства учителей общеобразовательных школ в условиях цифровой трансформации

  • PhD, доцент, кафедра Информатика и методика её преподавания, Ташкентский государственный педагогический университет имени Низами

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss3/S-pp222-232

Ключевые слова

непрерывное повышение квалификации / системы повышения квалификации / информационно-коммуникационные технологии / Интернет / социальные сети

Аннотация

В статье дается информация о текущей ситуации в непрерывном наращивании профессионального мастерства педагогов в условиях цифровизации, о результатах изучения таких проблем, как использование технологий в целях изучения образовательных, педагогических, технологических, организационных, экономических, социокультурных факторов, в какие периоды времени они обучаются самостоятельно, об уровне использования технологий и с помощью каких методов они повышают свою квалификацию.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Библиографические ссылки

О‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 29 apreldagi PF-5712-son “О‘zbekiston respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash tо‘g‘risida” tо‘g‘risidagi Farmoni. https://lex.uz/docs/4312785

OECD (2021). What schools for the future? Schooling for tomorrow. OECD Publishing, Paris.

G.Fransson, J.Holmberg, C.Westelius. The challenges of using head mounted virtual reality in K-12 schools from a teacher perspective. Education and Information Technologies, 25(4), (2020), p.3383–3404. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10119-1

J.Hargis, S.M.Wilcox. Ubiquitous, Free, And Efficient Online Collaboration Tools For Teaching And Learning. Turkish Online Journal of Distance Education. 2008. (TOJDE) 9, p.9-17.

C.Blackwell. Teacher Practices With Mobile Technology Integrating Tablet Computers Into The Early Childhood Classroom. Journal of Education Research, Oct. 7, 2013. p.231-255.

Peterson and McClay. Assumptions and Practices in Using Digital Technologies to Teach Writing in Middle-Level Classrooms across Canada, Literacy, Nov., 2012. https://www.researchgate.net/publication/263192857

Masters et al. The Effects of Online Teacher Professional Development on Fourth Grade Students’ Knowledge and Practices in English Language Arts.’ Journal of Technology and Teacher Education, v.20, n.1, Jan 2012. p.21-46.

Cheok and Wong. Predictors of E-Learning Satisfaction in Teaching and Learning for School Teachers: A Literature Review’ International Journal of Instruction, v.8, n.1, Jan 2015. p.75-90.

D.Petko. ‘Teachers’ Pedagogical Beliefs and Their Use of Digital Media in Classrooms: Sharpening the Focus of the "Will, Skill, Tool" Model and Integrating Teachers’ Constructivist Orientations’. Computers & Education. Volume 58, Issue 4, May 2012, p.1351-1359.

A.Goodwyn. English Teachers in the Digital Age--A Case Study of Policy and Expert Practice from England. English in Australia, v.46, n.1, May 2011. p.53-61

H. Urban-Woldron. Integration of digital tools into the mathematics classroom: A challenge for preparing and supporting the teacher. International Journal for Technology in Mathematics Education July 2013.20(3), p. 116-123

Parette, Howard P.; Hourcade, Jack J.; Blum, Craig; Watts, Emily H.; Stoner, Julia B.; Wojcik, Brian W.; and Chrismore, Shannon B.. (2013). "Assistive Technology User Groups and Early Childhood Educators". Early Childhood Education Journal, 41(3), 171-179.

Charalambos, Vrasidas & Glass, Gene. (2007). Teacher Professional Development and ICT: Strategies and Models. Yearbook of the National Society for the Study of Education. 106. 87 - 102. 10.1111/j.1744-7984.2007.00116.x.

Ivan Kalaš, team leader (Slovak Republic) Ernesto Laval (Chile) Diana Laurillard (UK) Cher Ping Lim (Hong Kong) Florian Meyer (Canada) Sarietjie Musgrave (South Africa) Alain Senteni (UAE) Natalia Tokareva (Russian Federation) Márta Turcsányi-Szabó (Hungary). ICT in Primary Education Analytical Survey. Volume 2 Policy, Practices, and Recommendations. UNESCO Institute for Information Technologies in Education.

Загрузки

34 28

Опубликован

Как цитировать

Файзиева , М. 2023. Проблемы организации повышения профессионального мастерства учителей общеобразовательных школ в условиях цифровой трансформации. Общество и инновации. 4, 3/S (май 2023), 222–232. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss3/S-pp222-232.