Основные подходы к организации инклюзивного образования в общеобразовательных школах

  • Базовый докторант, Факультет социальных наук, кафедра педагогика и общая психология, Национальный университет Узбекистана имени Мирзо Улугбека

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss9/S-pp242-249

Ключевые слова

инклюзивное образование / системный подход / аксиологический подход / ценности / принципы / страдания / симпатия

Аннотация

В статье рассматриваются два подхода к инклюзивному образованию: системный и аксиологический (ценностный). Аксиологический подход фокусируется на содержании новой образовательной парадигмы, тогда как системный – на её форме. Актуальность темы обусловлена тем, что инклюзивное образование занимает важное место в Законе Республики Узбекистан «Об образовании», что требует углубленного изучения его теоретических и практических аспектов. Исследование включает анализ чувства сострадания как ключевой ценности местной системы инклюзивного образования. Однако авторы статьи приходят к выводу, что сострадание должно быть заменено другой ценностью – уважением.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Библиографические ссылки

Babich E. G. Nogiron bolalarni tarbiyalayotgan oilalarga jamiyatda bag‘rikenglik munosabatini shakllantirish bo‘yicha ijtimoiy-psixologik ish: izolyatsiyani engib o‘tishdan echimlargacha / E. G. Babich, V. G. Taktarov. - Moskva - Berlin: Direct-Media, 2015. - 72 p.

Kodjaspirov A. Yu. Bolalar muassasalarining ta’lim muhitining psixologik-pedagogik xavfsizligi: ma’ruzalar kursi [Elektron resurs] / A. Yu. Kodjaspirov. - Moskva: Prospekt, 2017. - 460 p. — Kirish rejimi: https://books.google.ru/books?id=ObJbDgAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=ru&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false.

Lisetskaya G. Moliyaviy farovonlikning to‘rtta kaliti [Elektron resurs] / G. Lisetskaya. - Moskva: nashriyot echimlari, 2017. - 170 p. — Kirish rejimi: https://books.google.ru/books?id=L_N3DQAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=ru&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false.

Lushnikov D. A. Jamiyatning tizimli va ijtimoiy integratsiyalashuvi sharoitida nogironlarning moslashuvi va integratsiyasi muammolari / D. A. Lushnikov // Nogironlarning rus jamiyatiga integratsiyasi: nazariya va amaliyot. - Moskva: Ant, 2006. - S. 37-38.

Melnik Yu. G‘arb mamlakatlari (Kanada, AQSH, Buyuk Britaniya) va Rossiyadagi umumiy inklyuziv ta’limning qiyosiy tahlili: dissertatsiya ... pedagogika fanlari nomzodi / V. Melnik. - Pyatigorsk, 2012. - 238 p.

Muxametzyanova F. G. Ta’lim va kasbiy faoliyat sub'ektlari muammolari kontekstida rus inklyuziv ta’lim tamoyillari [Elektron resurs] / F. G. Muxametzyanova, V. A. Bogovarova // TISBI byulleteni. —409 [CC BY 4.0] [ILMIY DILOG. 2017. No 8] 2015. - No 1 (60). — B. 52-59. — Kirish rejimi: http://www.tisbi.ru/assets/science/vestnik1_2015/5.pdf.

Milliy pedagogik ensiklopediya [Elektron resurs]. - 2011. - Kirish rejimi: http://didacts.ru/termin/societalnyi.html

Ozhegov S. I. Rus tilining izohli lug‘ati: 80 000 so‘z va frazeologik iboralar [Elektron resurs] / S. I. Ozhegov, N. Yu. - 4-nashr, qo‘shimcha. - Moskva: Azbukovnik, 1997. - 944 p. — Kirish rejimi: http://www.slovorod.ru/dic-ozhegov/ozh-ko.htm.

Inklyuziv ta’lim pedagogikasi va psixologiyasi: darslik/D. Z. Axmetova [va boshqalar]. - Qozon: Poznanie, 2013. - 255 p.

Samoxin I. S. Rossiya inklyuziv ta’limi kontekstida nogiron bolalarga munosabat / I. S. Samoxin, N. L. Sokolova, M. G. Sergeeva // Ilmiy suhbat. - 2016. - No 10 (58). — 364—376-betlar.

Samoxin I. S. Rus inklyuziv ta’limi sharoitida o‘rta maktab o‘quvchilari o‘rtasida bag‘rikenglikni rivojlantirish / I. S. Samoxin, N. L. Sokolova, M. G. Sergeeva // Ilmiy suhbat. - 2017a. - No 4. - B. 257-272.

Samoxin I. S. Rossiya inklyuziv ta’limi kontekstida maktab o‘qituvchilari va pedagogik mutaxassisliklar talabalarining bag‘rikengligi masalasida / I. S. Samoxin, N. L. Sokolova, M. G. Sergeeva // Ilmiy suhbat. - 2017b. —No 7. — B. 207—223.

Semigin G. Yu. Mafkura [Elektron resurs] / G. Yu. // Yangi falsafiy ensiklopediya / ilmiy tahrir. maslahat: V. S. Stepin [va boshqalar]. - Moskva: Mysl, 2010. - T. 2: E-M. — Kirish rejimi: http://fb2.booksgid.com/content/13/v-stepin-novaya-filosofskaya-enciklopediya-tom-vtoroy-em/44.html.

Frankl V. Ma’no izlayotgan odam / V. Frankl; D. A. Leontyev, M. P. Papush, E. V. Eidman tomonidan ingliz va nemis tillaridan tarjima. - Moskva: Taraqqiyot, 1990. - 368 p.

Frankl V. Doktor va ruh: logoterapiya va ekzistensial tahlil / V. Frankl; L. Summ tomonidan nemis tilidan tarjimasi. - Moskva: Alpina non-fantastik, 2017. - 338 p.

Erikson E. Bolalik va jamiyat / E. Erikson; A. A. Alekseev tomonidan ingliz tilidan tarjima. - Sankt-Peterburg: Rech, 2002. - 416 p.

Bronfenbrenner U. Insonni insonga aylantirish: inson rivojlanishining bioekologik istiqbollari / U. Bronfenbrenner. - Thousand Oaks, CA: Sage, 2005. - 306 p

Загрузки

24 4

Опубликован

Как цитировать

Саидова , Н. 2024. Основные подходы к организации инклюзивного образования в общеобразовательных школах. Общество и инновации. 5, 9/S (сен. 2024), 242–249. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss9/S-pp242-249.