DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4/S-pp248-251Ключевые слова
развитие , индустрия туризма , реклама , языковые особенности , туристический дискурс , концептыАннотация
В данной статье впервые дается определение термина «туристический дискурс». Он также направлен на исследование туристического дискурса с точки зрения языковых особенностей. Кроме того, подчеркивалась важность анализа туристического дискурса и актуальность создания его лингвистической основы.
Скачивания
Библиографические ссылки
Filatova N.V. Travel discourse among related discourses: hybridization or polyphony? // Bulletin of MGOU. Linguistics series. - No. 3. - 2012. - S. 41-46.
Filatova N.V. Genre space of tourist discourse // Bulletin of MGGU im. M.A. Sholokhov. Series "Philological Sciences".-№ 2. - 2012. - S. 76-82.
Filatova N.V. Strategies for self-presentation of the subject of tourist discourse // Bulletin of the Moscow State Linguistic University. Series "Philological Sciences".Issue 22 (655).Text and metatext. - 2012 .-- S. 56-67.
Filatova N.V. Expressive possibilities of the chronotope in guidebooks // Language in the space of communication and culture. International scientific. conf. (Military University, June 29, 2012). - M .: Book and business, 2012. -S.449.
Arutyunova ND. Discourse / N. D. Arutyunova // Linguistic Encyclopedic Dictionary. - M .: Soviet encyclopedia, 1990 .-- S. 136-137.
Arutyunova N.D., Levontina KB. Logical analysis of language.Languages of spaces. - M .: Languages of Russian culture, 2000 .-- 448p.
Babkina T.N. Structural and Semantic Analysis linguocultural concept "Travel" (based on Russian and French texts on tourism): Abstract dis. ... Cand.philol. sciences. - Izhevsk, 2009 .-- 23 p.
Загрузки
207 198Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2021 Малика Гуламова

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.











