• преподаватель, Самаркандского государственного института иностранных языков, Самарканд, Узбекистан

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4/S-pp248-251

Ключевые слова

развитие , индустрия туризма , реклама , языковые особенности , туристический дискурс , концепты

Аннотация

В данной статье впервые дается определение термина «туристический дискурс». Он также направлен на исследование туристического дискурса с точки зрения языковых особенностей. Кроме того, подчеркивалась важность анализа туристического дискурса и актуальность создания его лингвистической основы.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Библиографические ссылки

Filatova N.V. Travel discourse among related discourses: hybridization or polyphony? // Bulletin of MGOU. Linguistics series. - No. 3. - 2012. - S. 41-46.

Filatova N.V. Genre space of tourist discourse // Bulletin of MGGU im. M.A. Sholokhov. Series "Philological Sciences".-№ 2. - 2012. - S. 76-82.

Filatova N.V. Strategies for self-presentation of the subject of tourist discourse // Bulletin of the Moscow State Linguistic University. Series "Philological Sciences".Issue 22 (655).Text and metatext. - 2012 .-- S. 56-67.

Filatova N.V. Expressive possibilities of the chronotope in guidebooks // Language in the space of communication and culture. International scientific. conf. (Military University, June 29, 2012). - M .: Book and business, 2012. -S.449.

Arutyunova ND. Discourse / N. D. Arutyunova // Linguistic Encyclopedic Dictionary. - M .: Soviet encyclopedia, 1990 .-- S. 136-137.

Arutyunova N.D., Levontina KB. Logical analysis of language.Languages of spaces. - M .: Languages of Russian culture, 2000 .-- 448p.

Babkina T.N. Structural and Semantic Analysis linguocultural concept "Travel" (based on Russian and French texts on tourism): Abstract dis. ... Cand.philol. sciences. - Izhevsk, 2009 .-- 23 p.

Загрузки

207 198

Опубликован

Языковые особенности туристического дискурса

Как цитировать

Гуламова, М. (2021). Языковые особенности туристического дискурса. Общество и инновации, 2(4/S), 248–251. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4/S-pp248-251