DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol1-iss2-pp51-55Keywords
project-based learning , skills , technology , critical thinkingAbstract
Project-based learning is a methodological strategy. Teachers perform a series of tasks based on solving questions or problems. Project-based learning is an effective and interesting way of learning. In it, students acquire the competencies needed to achieve success in their lives. In project-based learning, the learner is active rather than passive, the project engages their heart and mind and encourages them to find solutions to real-life problems for learning.
References
M.P.Almeida-Mendes: “PROJECT-BASED LEARNING IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES FOR KOREAN STUDENTS”, RUSSIAN LINGUISTIC BULLETIN 3 (11) 2017,p 17.
A.V.Banartseva, L.Y.Kaplina: “FOREIGN LANGUAGES LEARNING PROCESS BASED ON PROJECT METHODS IN NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES, Norwegian Journal of development of the International Science 2021, p 43.
I.El-Nabawi, A.W.Shaalan: “Integrating Project-Based Learning Strategies in the Design of an ESP Dental Vocabulary Course for ESL Malaysian Majors”, Arab World English Journal (AWEJ) September 2020, Kingdom of Saudi Arabia, p 23.
Коваленко С.В. Конкурс деловых проектов на английском языке как форма организации внеаудиторной работы студентов // Актуальные проблемы современного социально-экономического развития: тезисы докладов V Международной научно-практической конференции (27-28 мая 2010 г., г. Самара). – С. 365-366.
Рындина Ю.В. Индивидуально-дифференцированный подход в обучении иностранному языку студентов неязыковых специальностей // Молодой учёный. – 2013. – № 10. – С. 610-612.
Гаранина Р.М. Norwegian Journal of development of the International Science ПРОЕКТНАЯ ФОРМА ОБУЧЕНИЯ КАК ДВИЖУЩАЯ СИЛА ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА кандидат педагогических наук, доцент кафедры медицинской химии Самарский государственный медицинский университет, г. Самара, Российская Федерация. Стр 36
https://www.youtube.com/embed/ZMxQVkZslDI
https://cyberleninka.ru/article/n/loyihaga-asoslangan-ta-lim
Florea P. J. Using improvisational exercises for increasing speaking and listening skills / P. J. Florea // Asian EFL Journal. – 2011. – Vol. 52. – P. 46-57.











