DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss3-pp149-153Keywords
speech acts , pragmatic competence , interference , errors , difficultiesAbstract
The article analyzes the problems of mastering speech acts in the context of pedagogical discourse. The study highlights common language errors made during the learning process, and also highlights the difficulties caused by cultural context and politeness norms.
References
Джалалов Д.Д. О прогнозировании трудностей овладения иноязычным материалом в различных видах речевой деятельности.// Пути преодоления лексико-грамматической интерференции при обучении иностранным языкам в узбекской школе: Сб. научных статей. – Ташкент: УзНИИПН, 1981. – С. 9 – 11.
Елизарова Г.В. Культура и обучение иностранным языкам. – СПб.: Каро, 2005.
Мильруд Р.П. Подходы к описанию и предупреждению ошибок в иноязычной речи. // Иностранные языки в школе. – М., 2007. №1. – С. 12-17.
Формановская Н.И. Речевое взаимодействие: коммуникация и прагматика. – М., 2007
Cenoz J. The acquisition of Pragmatic Competence and Multilingualism in Foreign Language Contexts. // In book: Intercultural Language Use and Language Learning. E. Alcon Soler, M.P. Safont Jorda (eds.). –Springer, 2007. – P.123-140.
Jalolov J.J. Chet til o‘qitish metodikasi: Chet tillar oliy o‘quv yurtlari (fakultetlari) talabalari uchun darslik. – Toshkent: O‘qituvchi, 2012. – 432 b.
Makhkamova G. Comparative typology of cultures. – Tashkent: Lesson Press, 2021.
Makhkamova G. & Jalolov K. Approximation and interference in linguodidactics. – Toshkent: Ilm Ziyo Zakovat, 2022.
Thiri Soe. Theoretical Assumptions for Errors Analysis. Methods, Limitations & Overcoming Approaches. // Errors analysis and interlanguage studies, 2021.
Available: https://www.researchgate.net/publication/351047545_Theoretical_Assumptions_for_Error_Analysis
.











