DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss3/S-pp269-273Keywords
independent education , English philology , digital technologies , scientific research , educational methodologyAbstract
This article examines the key features of organizing independent learning activities for students in the field of English philology. The research analyzes various aspects, including the creation of a flexible educational process, the use of digital technologies, the development of independent research and analytical skills, the balance between group and individual assignments, the diversity of educational resources, and the regular assessment of outcomes. The findings provide practical recommendations for the effective organization of independent learning in the field of English philology.
References
Brown C. Group work and individual assignments: Balancing student autonomy. Lang Educ. 2018;29(1):24-39.
Doe J. The impact of digital resources on independent learning in language studies. Int J Educ Res. 2020;34(2):45-60.
Johnson R. Enhancing self-directed learning in language programs. J Educ Innov. 2022;45(3):99-114.
Miller D, Thompson E. Exploring digital learning environments for language students. J Lang Tech. 2021;38(4):75-88.
Smith A, Johnson B. Methods for promoting independent research in higher education. Educ Dev. 2019;16(3):112-127.
Yulduz I. KREDIT-MODUL TIZIMIGA ASOSLANGAN TA’LIMNING ASOSIY XUSUSIYATLARI VA UNI BAHOLASH MEZONLARI. PROSPECTS OF DEVELOPMENT OF SCIENCE AND EDUCATION.
Белякова М. А. Международная проектная деятельность как способ раскрытия творческого потенциала личности ученика // Иностранные языки в школе. 2007. № 3. С. 79-82.
Исматова Ю. Формы и методы работы по формированию речных навыков на основе кредитно-модульной системы. in Library. 2023;1(1):1-4.
Леонтьев А. А. Управление усвоением иностранного языка. М., 1975. С. 10-16.
Лужник Л. А. Организация самостоятельной работы студентов по ИЯ в цикле аудиторных-внеаудиторных занятий в техническом вузе: автореф. дис. ... канд. пед. наук. М., 1974.
Шмырова О.В. Использование технологии WEBQUEST для развития автономии студентов // Актуальные вопросы повышения качества языкового образования на современном этапе: Матер. Междунар. науч.-практ. конф. – Минск, 21–22 декабря 2010. – Минск, МГЛУ, 2011. В 2 ч. Ч. 1. – С. 217–218.











