DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss6-pp206-209Keywords
traditional and alternative teaching methods , verbal and non-verbal means of communication , Russian as a foreign language , teaching methods , innovations in educationAbstract
This article investigates the challenges of teaching Russian as a foreign language through a combination of traditional and alternative educational approaches. The author underscores the importance of covering a broad range of language aspects phonetics, vocabulary, lexical and grammatical structures along with mastering phonation, intonation, and the non-verbal elements of Russian-language communication. The article also highlights the methodological features of teaching this discipline, focusing on how to address the specific difficulties that arise during the learning process.
References
Айтпаева А.С. К вопросу об использовании образовательных ресурсов Интернета на занятиях по русскому языку // Русский язык как неродной: новое в теории и методике: сборник статей. Москва, 2015. С. 340-343.
Колосова Т.Г. Об особенностях преподавания русского языка как иностранного с использованием и без использования языка-посредника на начальном этапе // Вестник Московского государственного агроинженерного университета им. В.П. Горячкина. 2014. №1. С. 138-141.
Рождественская О.Ю. Как научить общаться на начальном этапе обучения русскому языку // Сборник материалов Недели русского языка и российской культуры (Италия, Милан - Бари - Рим). Москва, 2012. С. 51-56.
Теория и практика преподавания русского языка как иностранного / под ред. И. Попадейкиной, Р. Чахоры. Вроцлав, 2012. 181 с.
Чеснокова М.П. Методика преподавания русского языка как иностранного: учебное пособие. Москва: МАДИ, 2015. 132 с.
Штыкова Н.В. Русский язык как иностранный: к вопросу об изучении грамматики на начальном этапе (морфологический материал) // Вестник Череповецкого государственного университета. 2014. №5(58). С. 84-88.











