DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss5-pp220-226Keywords
anthropological foundations , ethnosocial mobility , ethnic differentiation , ethnopedagogy , ethno-territorial components , ethnic communityAbstract
The article discusses the importance of incorporating ethnopedagogy into pedagogical education for preserving the cultural traditions of not only small indigenous peoples but also larger ethnic groups.
References
Горячева А. И. Является ли психический склад признаком нации? // Вопросы истории. — 2007. — № 8. — С. 12
Ушинский К. Д. О народности и общественном воспитании / К. Д. Ушинский// Пед. соч.: в 6 т. — Москва, 1968. — Т. 1. — С. 245-249.
Волков Г. Н. Этнопедагогика: учебник / Г. Н. Волков. — Москва: Академия, 2003. — 168 с.
Основы педагогического мастерства: учебное пособие для пед спец. высш.учеб. заведений / под ред. И. А. Зязюна. — Москва, 1989. — С.10.
Азаров Ю. П. Искусство воспитывать. – Москва, 1985. – С. 55
Бережнова Л. Н. Этнопедагогика: учебное пособие / Л. Н. Бережнова, И. Л. Набок, В. И. Щеглов. — Москва: Академия , 2008. —231 с.











