Anthropological foundations of the theory and practice of education

  • Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Tashkent State University of Economics

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss5-pp220-226

Keywords

anthropological foundations , ethnosocial mobility , ethnic differentiation , ethnopedagogy , ethno-territorial components , ethnic community

Abstract

The article discusses the importance of incorporating ethnopedagogy into pedagogical education for preserving the cultural traditions of not only small indigenous peoples but also larger ethnic groups.

References

Горячева А. И. Является ли психический склад признаком нации? // Вопросы истории. — 2007. — № 8. — С. 12

Ушинский К. Д. О народности и общественном воспитании / К. Д. Ушинский// Пед. соч.: в 6 т. — Москва, 1968. — Т. 1. — С. 245-249.

Волков Г. Н. Этнопедагогика: учебник / Г. Н. Волков. — Москва: Академия, 2003. — 168 с.

Основы педагогического мастерства: учебное пособие для пед спец. высш.учеб. заведений / под ред. И. А. Зязюна. — Москва, 1989. — С.10.

Азаров Ю. П. Искусство воспитывать. – Москва, 1985. – С. 55

Бережнова Л. Н. Этнопедагогика: учебное пособие / Л. Н. Бережнова, И. Л. Набок, В. И. Щеглов. — Москва: Академия , 2008. —231 с.

Downloads

58 14

Published

Anthropological foundations of the theory and practice of education

How to Cite

Ibragimova, G. 2024. Anthropological foundations of the theory and practice of education . Foreign Linguistics and Lingvodidactics. 2, 5 (Oct. 2024), 220–226. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss5-pp220-226.

Issue

Section

13.00.00 - PEDAGOGICAL SCIENCES