DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss3/S-pp182-186Keywords
gaming technologies , cognitive activity , game , new vocabulary , competitive games , gaming methodology , gaming equipmentAbstract
The article is devoted to the issue of using game technologies in classes on Russian as a foreign language. The use of game technologies is considered from the point of view of the methodological aspect, the role of didactic games in training and the psychological mechanism of its impact on the cognitive activity of students. Examples of games for memorizing and reproducing words and grammatical forms are given, aimed at developing dialogic and monologue speech in students.
References
Акишина А.А., Коган О. Е. Учимся учить. Изд-во «Русский язык» 2002. -120 с.
Буланова, А.В. Применение наглядности как средства создания коммуникативной мотивации при обучении русскому языку как иностранному / А.В. Буланова // Вестник Казанского юридического института МВД России. –2014. – № 2(16). – С.104- 107
Гладышева М. К., Людчик Н. Н., Шарапа А. А. Мотивация как стимул при изучении русского языка как иностранного. Методическое пособие для русистов – МГМУ: Минск, 2024. – 2 с.
Карпова Е. В. Дидактические игры в средней школе: Попул. пособие для родителей и педагогов. 2001. — с. 123
Понкратова Е.М., Коберник Л.Н., Омельянчук Е.Л. Коммуникативные игры при изучении русского языка как иностранного. // Современные проблемы науки и образования. 2017, № 4. URL: http://science-education. ru/ru/article/viewid=26553.
Ушинский К.Д. Избр. соч. Т. 1 – М., 1953. – 569 с.
Downloads
62 13Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Шоира Хамракулова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











