Methodological aspects of game-based technologies in teaching Russian as a foreign language

  • Senior Lecturer, ALFRAGANUS UNIVERSITY

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss3/S-pp182-186

Keywords

gaming technologies , cognitive activity , game , new vocabulary , competitive games , gaming methodology , gaming equipment

Abstract

The article is devoted to the issue of using game technologies in classes on Russian as a foreign language. The use of game technologies is considered from the point of view of the methodological aspect, the role of didactic games in training and the psychological mechanism of its impact on the cognitive activity of students. Examples of games for memorizing and reproducing words and grammatical forms are given, aimed at developing dialogic and monologue speech in students.

References

Акишина А.А., Коган О. Е. Учимся учить. Изд-во «Русский язык» 2002. -120 с.

Буланова, А.В. Применение наглядности как средства создания коммуникативной мотивации при обучении русскому языку как иностранному / А.В. Буланова // Вестник Казанского юридического института МВД России. –2014. – № 2(16). – С.104- 107

Гладышева М. К., Людчик Н. Н., Шарапа А. А. Мотивация как стимул при изучении русского языка как иностранного. Методическое пособие для русистов – МГМУ: Минск, 2024. – 2 с.

Карпова Е. В. Дидактические игры в средней школе: Попул. пособие для родителей и педагогов. 2001. — с. 123

Понкратова Е.М., Коберник Л.Н., Омельянчук Е.Л. Коммуникативные игры при изучении русского языка как иностранного. // Современные проблемы науки и образования. 2017, № 4. URL: http://science-education. ru/ru/article/viewid=26553.

Ушинский К.Д. Избр. соч. Т. 1 – М., 1953. – 569 с.

Downloads

62 13

Published

Methodological aspects of game-based technologies in teaching Russian as a foreign language

How to Cite

Khamrakulova, S. 2025. Methodological aspects of game-based technologies in teaching Russian as a foreign language. Foreign Linguistics and Lingvodidactics. 3, 3/S (Mar. 2025), 182–186. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss3/S-pp182-186.