DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss3-pp291-295Keywords
advertising , advertising language , advertising text , ctematonim , slogan , trope , paraphraseAbstract
This article defines the requirements for creating an advertising text and analyzes the paraphrases related to the advertising language.
References
Оммавий ахборот воситаларида: реклама назарияси ва амалиёт. Mаърузалар матни. – Тошкент: ЎзМУ, 2000. – 4 бет.
В.И.Максимова. Стилистика и литературное редактирование. – Москва; 2004. – С.158.
Э.Д.Фарби. Как создать успешную рекламу. – С.П б.; 2004. – С.13.
В.А.Каплан, В.С.Никитина, А.С.Сахно. Язык рекламы // Юный ученый. – 2020. – № 5 (35). – С. 1-3.
И. Имшинецкая. Креатив в рекламе: – Москва: РИП – Холдинг, 2004. – 174 с.
Д.Э.Розенталь, Н.Н.Кохтеев. Язык рекламных текстов. – М., 1981. – 98 с.
И.М.Калинина, Е.В.Коваленко. Лингвистический аспект рекламного текста // Молодой ученый. –2015. – № 10.5 (90.5). – С. 42-43.
А.Ҳожиев. Тилшунослик терминларининг изоҳли луғати. –Т., 2002. – 80-бет.
Р.Расулов, И.Умиров. Ўзбек тили тасвирий ифодаларининг изоҳли луғати. – Т., 1997. – 3-бет.











