Means of expression of motivation in modern Russian

  • Lecturer, Namangan State Pedagogical Institute

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss2/S-pp291-296

Keywords

motivation , modern Russian language , grammatical means , vocabulary , stylistics

Abstract

This article examines the means of expressing motivation in modern Russian. Special attention is paid to grammatical and lexical tools that allow to activate actions, as well as their stylistic functions.

References

Бортников В. И., Пикулева Ю. Б. Русский язык и культура речи. Контрольные работы для студентов-нефилологов. Материалы. М.: Флинта. 2021. 94 с.

Булыгина Е. Ю., Трипольская Т. А. Лексикология русского языка: практические задания и словарные материалы. М.: Флинта. 2023. 320 с.

Бухарова А. В., Бухарова Т. Г. Русский язык как иностранный для музыкальных специальностей. М.: Юрайт. 2023. 166 с.

Васильева М. Н., Васильева О. Н. Русский язык и культура речи для студентов медицинских вузов. Учебное пособие. М.: Флинта. 2022. 84 с.

Введенская Л. А., Черкасова М. Н. Русский язык и культура речи: Учебное пособие для студентов. ФГОС. М.: Феникс. 2022. 375 с.

Ипполитова Н. А., Князева О. Ю., Савова М. Р. Русский язык и культура речи. Учебник. - М.: Проспект. 2020. 440 с.

Калакуцкая Л. П. Склонение фамилий и личных имен в русском литературном языке. - М.: Либроком. 2020. 222 с.

Костомаров В. Г., Максимов В. И. Современный русский литературный язык в 2 частях. Часть 2. Костомаров В. Г., Максимов В. И. Учебник для академического бакалавриата. - М.: Юрайт. 2019. 352 с.

Ласкарева Е. Р. Русский язык как иностранный. А1-А2. Практический интенсивный курс. Учебник и практикум. - М.: Юрайт. 2018. 380 с.

Методика обучения русскому языку и литературному чтению. Учебник и практикум для академического бакалавриата / под ред. Зиновьева Т. И. - М.: Юрайт. 2019. 468 с.

Downloads

83 18

Published

Means of expression of motivation in modern Russian

How to Cite

Dadakhanova, S. 2024. Means of expression of motivation in modern Russian. Foreign Linguistics and Lingvodidactics. 2, 2/S (Aug. 2024), 291–296. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss2/S-pp291-296.