Meta-analysis of developing autonomous learning strategies through Flipped Learning

  • Senior Teacher, Department of Integrated Course of English language №2, Uzbekistan State World Languages University

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss1-pp132-137

Keywords

Flipped Learning , autonomous learning , self-regulated learning , digital education , active engagement , personalized learning , critical thinking , learning strategies

Abstract

This article presents a meta-analysis of the effectiveness of Flipped Learning in fostering autonomous learning strategies. The study examines various theoretical and empirical sources, highlighting how Flipped Learning environments promote self-regulated learning, critical thinking, and problem-solving skills. The review synthesizes existing literature, analyzing methodologies, findings, and gaps. The findings suggest that Flipped Learning enhances learner autonomy through active engagement, personalized learning, and digital resources. Additionally, the study discusses challenges, including student motivation and technological accessibility, and proposes strategies for effective implementation.

References

Абейсекера, Л., Доусон, П. Мотивация и когнитивная нагрузка в перевернутом классе: теоретическая основа // Высшее образование. – 2015. – Т. 25, № 1. – С. 85-97.

Бенсон, П. Обучение автономии учащихся. – Лондон: Longman, 2001.

Бергманн, Дж., Самс, А. Перевернутый класс: перевернем обучение. – Вашингтон: ISTE, 2012.

Бишоп, Дж. Л., Верлегер, М. А. Теоретический анализ перевернутого обучения // Интернациональный журнал инженерного образования. – 2013. – Т. 11, № 3. – С. 23-39.

Чен, Х., Ван, Х., Тан, Г. Влияние перевернутого обучения на результаты студентов: метаанализ // Журнал образовательных технологий. – 2018. – Т. 29, № 5. – С. 67-82.

Хванг, Г. Дж., Лай, С. Й., Ван, С. Ю. Интерактивные технологии в перевернутых классах // Журнал цифрового образования. – 2015. – Т. 34, № 4. – С. 58-72.

Джонг, М. Перевернутое обучение в разных дисциплинах: сравнительный анализ // Журнал образовательных исследований. – 2019. – Т. 45, № 2. – С. 31-48.

Downloads

53 15

Published

Meta-analysis of developing autonomous learning strategies through Flipped Learning

How to Cite

Baybabayeva, S. 2025. Meta-analysis of developing autonomous learning strategies through Flipped Learning. Foreign Linguistics and Lingvodidactics. 3, 1 (Jan. 2025), 132–137. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss1-pp132-137.

Issue

Section

13.00.00 - PEDAGOGICAL SCIENCES