DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss1-pp132-137Keywords
Flipped Learning , autonomous learning , self-regulated learning , digital education , active engagement , personalized learning , critical thinking , learning strategiesAbstract
This article presents a meta-analysis of the effectiveness of Flipped Learning in fostering autonomous learning strategies. The study examines various theoretical and empirical sources, highlighting how Flipped Learning environments promote self-regulated learning, critical thinking, and problem-solving skills. The review synthesizes existing literature, analyzing methodologies, findings, and gaps. The findings suggest that Flipped Learning enhances learner autonomy through active engagement, personalized learning, and digital resources. Additionally, the study discusses challenges, including student motivation and technological accessibility, and proposes strategies for effective implementation.
References
Абейсекера, Л., Доусон, П. Мотивация и когнитивная нагрузка в перевернутом классе: теоретическая основа // Высшее образование. – 2015. – Т. 25, № 1. – С. 85-97.
Бенсон, П. Обучение автономии учащихся. – Лондон: Longman, 2001.
Бергманн, Дж., Самс, А. Перевернутый класс: перевернем обучение. – Вашингтон: ISTE, 2012.
Бишоп, Дж. Л., Верлегер, М. А. Теоретический анализ перевернутого обучения // Интернациональный журнал инженерного образования. – 2013. – Т. 11, № 3. – С. 23-39.
Чен, Х., Ван, Х., Тан, Г. Влияние перевернутого обучения на результаты студентов: метаанализ // Журнал образовательных технологий. – 2018. – Т. 29, № 5. – С. 67-82.
Хванг, Г. Дж., Лай, С. Й., Ван, С. Ю. Интерактивные технологии в перевернутых классах // Журнал цифрового образования. – 2015. – Т. 34, № 4. – С. 58-72.
Джонг, М. Перевернутое обучение в разных дисциплинах: сравнительный анализ // Журнал образовательных исследований. – 2019. – Т. 45, № 2. – С. 31-48.
Downloads
53 15Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Шоирахон Байбабаева

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











