Gender kommunikatsiyasi kontekstida reklama: lingvistik va sotsiologik tahlil

  • Filologiya fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent, O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss3-pp1-8

Kalit so‘zlar

социальный стереотип , социальный контекст , кросс-культурная коммуникация , западная реклама , смысловой слой , «сильное» влияние , реклама , ориентированная на мужчин и женщин , прагматический анализ , «code-switching» , коммуникативная цель

Annotasiya

Reklama matnlari nafaqat mahsulot yoki xizmatni targ‘ib qiluvchi oddiy axborot vositasi, balki chuqur ijtimoiy-madaniy hodisadir. Lingvistik nuqtayi nazardan qaralganda, reklama matni tilning barcha darajalarini — leksik, sintaktik, pragmatik va stilistik xususiyatlarini o‘zida mujassam etadi va shu bilan birga, u jamiyatdagi madaniyat, qadriyatlar, ijtimoiy normalar va stereotiplarning ifodachisiga aylanadi.

Zamonaviy sotsiolingvistikada til va madaniyatning oʻzaro taʼsiri va bogʻliqligi masalasiga alohida oʻrin berilgan. Bu bog‘lanishlar ikki tomonlama xarakterga ega bo‘lib, turli madaniyatlar o‘rtasidagi aloqa jarayonlari leksik o‘zlashuvlarda ham o‘z aksini topadi. Shubhasiz, zamonaviy sharoitda tilni o‘zlashtirish jarayonlari va ularning nutqning stilistik va janr turlarida rivojlanishi umumiy, madaniy, mafkuraviy, ijtimoiy kontekstga ega.

Reklamani ijtimoiy-madaniy hodisa sifatida tahlilga tortishda, sotsiolingvistik nuqtayi nazardan o‘rganish zaruratining asosi sifatida – uning ijtimoiy shakllanishi, lingvistik omillar, shuningdek, jamiyatning madaniy an’analari bilan belgilanadi. Mazkur maqolada.

Bibliografik manbalar

Гальперин И. Р. Стилистика английского языка. М., 1981.( Galperin I. R. Stylistics of the English language. M.,1981.)

Кара-Мурза Е. С. О бедной рекламе замолвите слово // Журналистика и культура речи. М., 1997. Вып. 3.( Kara-Murza E. S. Put in a word for poor advertising // Journalism and speech culture. Moscow, 1997. Issue 3.)

Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. М., 2004.( Karasik V. I. Language circle: personality, concepts, discourse. Moscow, 2004.)

О’Коннор Дж., Сеймор Дж. Введение в нейролингвистическое программирование. Как понимать людей и как оказывать влияние на людей. Челябинск, 1998.( O'Connor J., Seymour J. Introduction to Neuro-Linguistic Programming. How to Understand People and How to Influence People. Chelyabinsk, 1998. )

Розенталь Д. Э., Кохтев Н. Н. Язык рекламных текстов. М., 1981. (Rosenthal D. E., Kokhtev N. N. Language of advertising texts. M., 1981.)

Скребнев Ю. М. Основы стилистики английского языка. М., 2003. (Skrebnev Yu. M. Fundamentals of English Stylistics. Moscow, 2003.)

Kholboboeva Aziza Sherboboevna. (2022). Comparative discourse studies in linguistics. American Journal of Interdisciplinary Research and Development, 9,33–37.Retrievedfrom https://ajird.journalspark.org/index.php/ajird/article/view/261

Xolboboeva A. SH. Turizmga oid reklamalarda ritorik aspektning chog'ishtirma tadqiqi (ingliz va o'zbek tillari misolida). Fil. fanlari bo'yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya:10.00.06. - B. 67.

Kholboboeva Aziza Sherboboevna. (2022). COMPARATIVE DISCOURSE STUDIES IN LINGUISTICS. American Journal of Interdisciplinary Research and Development, 9, 33–37. Retrieved from https://ajird.journalspark.org/index.php/ajird/article/view/261

Холбобоева, А. 2024. Теоретический взгляд на социолингвистические характеристики рекламы. Зарубежная лингвистика и лингводидактика. 2, 5 (сен. 2024), 135–141. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss5-pp135-141.

Yuklashlar

42 14

Nashr qilingan

Gender kommunikatsiyasi kontekstida reklama: lingvistik va sotsiologik tahlil

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Xolboboyeva , A. 2025. Gender kommunikatsiyasi kontekstida reklama: lingvistik va sotsiologik tahlil. Xorijiy lingvistika va lingvodidaktika. 3, 3 (May 2025), 1–8. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss3-pp1-8.

Nashr

Bo'lim

13.00.00 – PEDAGOGIKA FANLARI