Ingliz tili gidronimlarining lingvistik xususiyatlari

  • Mustaqil tadqiqotchi, Jizzax davlat pedagogika universiteti

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss5/S-pp412-417

Kalit so‘zlar

ingliz gidronimlari , morfologik tasnif , etimologik tasnif , semantik tasnif , leksik qatlamlar , metaforik ma’no , tarixiy-lingvistik omillar

Annotasiya

Ushbu maqolada ingliz tilidagi gidronimlar (daryo, ko’l, dengiz, okean, soy, suv ombori, kanal va h.k) ning lingvistik xususiyatlari tahlil qilinadi. Gidronimlar tabiiy suv havzalariga berilgan nomlar bo‘lib, ularning shakllanishi va rivojlanishi turli tarixiy, madaniy va lingvistik omillar bilan bog‘liq. Maqolada gidronimlarning morfologik, etimologik va semantik tasniflari keng yoritilib, ularning tarkibiy tuzilishi, kelib chiqishi hamda ma’no jihatdan rivojlanishi ko‘rib chiqiladi. Ingliz gidronimlari qadimgi kelt, anglo-sakson, rim va skandinav tillarining ta’sirida shakllangan bo‘lib, ular semantik jihatdan suvning tabiiy xususiyatlari, geografik joylashuvi va hayvonot hamda o‘simlik dunyosi bilan bog‘liq ma’nolarni ifodalaydi. Shuningdek, maqolada gidronimlarning metaforik ma’noda ishlatilishi va zamonaviy til taraqqiyotida yangi leksik birliklar hosil qilishdagi roli ham tahlil qilinadi.

Bibliografik manbalar

Ekwall, E. (1960). Concise Oxford Dictionary of English Place-Names. Oxford University Press, 50-250.

Mills, A.D. (2003). A Dictionary of British Place-Names. Oxford University Press, 420-470

Coates, R. (1998). The Place-Names of the River Thames. Journal of Linguistic Geography, 8-12

Fellows-Jensen, G. (1985). Scandinavian Settlement Names in the British Isles. Copenhagen: Reitzel, 40-45

Ordnance Survey. (2003). UK Hydronyms Database

https://www.researchgate.net/publication/230096157_British_and_European_river-names

Yuklashlar

41 11

Nashr qilingan

Ingliz tili gidronimlarining lingvistik xususiyatlari

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Xolmatova, M. 2025. Ingliz tili gidronimlarining lingvistik xususiyatlari. Xorijiy lingvistika va lingvodidaktika. 3, 5/S (May 2025), 412–417. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss5/S-pp412-417.