DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4-pp19-26Keywords
service sector , strategy , marketing strategy , digital economy , marketingAbstract
In the article, the essence and concept of the formation of services marketing, the legislation and features of the development of the services industry are studied, requirements for the strategy of services marketing are developed. Methodological approaches are proposed, which give the opportunity to choose marketing strategies aimed at ensuring the superiority of service enterprises in the competition.
Downloads
References
https://ru.theglobaleconomy.com/rankings/share_of_services/
Курпаяниди, К., Абдуллаев, А., &Мухсинова, Ш. (2021). Analysis of the macroeconomic policy of the Republic of Uzbekistan. Общество и инновации, 2(6/S), 248-252.
Курпаяниди, К., & Ашуров , М. . (2021). Проблемы формирования конкурентоспособной национальной инновационной системы Республики Узбекистан. Общество и инновации, 2(4/S), 213–223. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4/S-pp213-223
Байдинов, Ж. (2021). Развитие маркетинга и его природа, особенности.Общество и инновации,2(4/S), 345–353. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4/S-pp345-353
Kurpayanidi, K. (2021). National innovation system as a key factor in the sustainable development of the economy of Uzbekistan. Published online: 20 May 2021. Doi: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125805026
Nabieva, N. (2021). The Use of Digital Technology in Marketing. Бюллетень науки и практики, 7(6), 375-381.
Мамуров, Д. (2021). Инновационная система предприятия как основа модернизации современной промышленной корпорации. Общество и инновации, 2(4/S), 322–328. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4/S-pp322-328
Kurpayanidi, K. (2021). Актуальные вопросы цифровизации в индустриальном секторе экономики Узбекистана. Общество и инновации, 2(4/S), 201–212. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss4/S-pp201-212
Kurpayanidi, K. I. (2020). To the problem of doing business in the conditions of the digital economy. ISJ Theoretical & Applied Science, 09 (89), 1-7. Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS.2020.09.89.1
Covid-19 pandemic in central Asia: policy and environmental implications and responses for SMES support in Uzbekistan Konstantin Kurpayanidi and Alisher Abdullaev Published online: 20 May 2021 Doi: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125805027
Nabieva, N. M. (2021). Digital marketing: current trends in development. Theoretical & Applied Science, (2), 333-340.Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS.2021.02.94.65
Президент Шавкат Мирзиёев раислигида хизмат кўрсатиш ва ички туризм соҳаларини ривожлантириш масалалари бўйича видеоселектор йиғилиши ўтказилди // Халқ сўзи, 2020 йил 16 июнь. - https://xs.uz/
Ivanovich, K. K. (2020). About some questions of classification of institutional conditions determining the structure of doing business in Uzbekistan. South Asian Journal of Marketing & Management Research, 10(5), 17-28. Doi: https://doi.org/10.5958/2249-877X.2020.00029.6
Курпаяниди, К.И. (2021). Создание малых предприятий: саморазвитие или интеграционное развитие, какой путь выбирают страны мира. Проблемы современной экономики, 3.
Kurpayanidi, K. I. (2020). On the problem of macroeconomic analysis and forecasting of the economy. ISJ Theoretical & Applied Science, 03 (83), 1-6.Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS.2020.03.83.1
Kurpayanidi, K. I., Mamatova, Z. M., Tolibov, I. S., &Nishonov, F. M. (2019). To the question of science approach to the construction of outsourcing business model of modern enterprise structure. Достижения науки и образования, 22.URL:https://cyberleninka.ru/article/n/to-the-question-of-science-approach-to-the-construction-of-outsourcing-business-model-of-modern-enterprise-structure
Margianti, E. S., Ikramov, M. A., Abdullaev, A. M., (2020). Role of goal orientation as a predictor of social capital: Practical suggestions for the development of team cohesiveness in SME's. Monograph. Gunadarma Pulisher, Indonesia. Doi: http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.28953.44641
Tkach, D. V. and ets. (2020). Some questions about the impact of the COVID-19 pandemic on the development of business entities. ISJ Theoretical & Applied Science, 11 (91), 1-4. Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS.2020.11.91.1
Grönroos, C. (1982). An applied service marketing theory.European journal of marketing.
Vargo, S. L., &Lusch, R. F. (2008). Why “service”?.Journal of the Academy of marketing Science,36(1), 25-38.
Grönroos, C. (2007).Service management and marketing: customer management in service competition. JohnWiley&Sons.
Kurpayanidi, K. (2021). Scientific and Theoretical Issues of Entrepreneur ship Development. Bulletin of Science and Practice, 7(6), 345-352. (in Russian). https://doi.org/10.33619/2414-2948/67/38
Ashurov,M.S.,Kurpayanidi,K.(2020). Entrepreneur ship and directions of Its development in the context of the COVID-19 pandemic: theory and practice. Globe Edit Academic Publishing. https://doi.org/10.5281/zenodo.4046090
Kurpayanidi, K.I. (2018). К вопросам оценки эффективности предпринимательства в рейтинге Forbes «Лучшие страны для бизнеса» (на материалах Республики Узбекистан). Бюллетень науки и практики. Т.4. №3. С.193-202. Doi:https://doi.org/10.5281/zenodo.1198710
Курпаяниди, К.И. (2021). Современные концепции модели развития предпринимательства. Бюллетень науки и практики,7(9).
Роганян, С.А., Сосницкая, Е.Е., &Бургун,Н.В. (2017). Маркетинговая стратегия и ее роль в развитии организации. Управление и экономика в XXI веке, (2).
Ермилина, Д.А.(2018). Маркетинговая стратегия в деятельности компании и методы выбора оптимальной маркетинговой стратегии. In Тенденции и перспективы развития социотехнической среды (pp.227-235).
Исааков, Г.С.(2019). Маркетинговая стратегия на рынке B2В. Актуальные вопросы экономики, коммерции и сервиса (pp.90-95).
Downloads
292 192Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Нилуфар Набиева

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











