• assistant, Tashkent State Technical University, Tashkent, Uzbekistan

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss11/S-pp48-53

Keywords

advertising design , trend , product , principle , information , the formation , the brand , development , artistic solved , modern concept , sketch

Abstract

This article discusses the features inherent in advertising design, the role of advertising as a means of information about a particular product or service. And also understands the process of creating an advertising design and the actions of the designer in this process.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Марк Тангейт. Всемирная история рекламы. – М.: Альпина Паблишер, 2015.

Гэри Дал. Реклама для чайников. – М.: Диалектика, 2006.

Трищенко Д. А. Разработка творческой концепции рекламного продукта // Учебное пособие, 2016. С. 44-47.

Трищенко Д. А. Разработка творческой концепции рекламного продукта // Учебное пособие, 2016. С. 82-101.

Буратова Т. Ю. Формирование дизайн-концепции в рамках курса художественное проектирование интерьера // Научная статья, Известия КГАСУ 2014. №4 (30)

https://www.advesti.ru/publish/design/nelson

https://koloro.ua/razrabotka-reklamnoj-koncepcii.html

https://pixmedia.ru/dizayn-koncepciya-proekta-razrabotka-koncepcii-dizayna

https://rus-media.pro/articles/kratkaia_istoriia_razvitiia_reklamy.

https://adbuild.net/blog/istoriya-reklamy-ot-drevnosti-do-nashih-dnej.

Downloads

209 245

Published

The trend of advertising design and its principles

How to Cite

Yuldashova, N. (2021). The trend of advertising design and its principles. Society and Innovation, 2(11/S), 48–53. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss11/S-pp48-53