Familiarization and training of schoolchildren with phraseological combinations that contribute to the formation of their scientific worldview

  • teacher, pedagogical institute of Karshi state university, Karshi, Uzbekistan

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss12/S-pp44-48

Keywords

phraseological units , folklore , language , aspects of language , comparison , learning

Abstract

The article discusses phraseological units, their role in the development of speech, use and understanding. Teaching the use of phraseological units of the Russian language is considered one of the difficult tasks for Uzbek schoolchildren. This article shows some ways of using phraseological units in teaching the Russian language, in schools with the Uzbek language of instruction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бабанский Ю. К. Методы обучения в современной общеобразовательной школе. – М.: Просвещение, 1985.

Беляев Б. В. Психологические основы усвоения лексики иностранного языка. – М., 1964.

Бим И.Л. Методика обучения иностранным языкам как наука и проблемы школьного учебника. – М.: русский язык, 1977.

Вопросы методики преподавания иностранных языков в средней и высшей школе / ред. А. С. Шкляева. – Казань: Казанский гос. университет, 1961. – 263 с.

Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам: М.: Глосса, Москва, 2000.

Гез Н.И., Ляховицкий М.В., Миролюбов А.А. и др. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. М., 1982.

Глухов Б.А., Щукин А.Н. Термины методики преподавания русского как иностранного. М.: русс.яз., 1993. – С.83.

Гурвич П. Б., Кудряшов Ю. А. Лексические умения, обусловливающие говорение на иностранном языке // Общая методика обучения иностранным языкам. Хрестоматия. – М., 1991.

Жинкин Н. И. Язык. Речь. Творчество // Избр. тр. – М., 1998.

Ижогина, Т.А. Как научить малышей читать / Т.А. Ижогина // Иностранные языки в школе. – 1993. – №1. – С.49 – 51.

Китайгородская Г.А. Методика интенсивного обучения иностранным языкам. М.: Высшая школа, 1986

Aslonov, S. S. (2020). THE ROLE ОF ОNLINE TEACHING AND INNОVATIVE METHОDS. Science and Education, 1(3), 524-528..

Ахмеджанова, Н., & Аслонов, Ш. (2020). СЕМАНТИЧЕСКИЕ ТИПЫ ПРЕДИКАТОВ И ФАЗОВАЯ ЧЛЕНИМОСТЬ ГЛАГОЛЬНОГО ДЕЙСТВИЯ. Интернаука, (12-1), 27-29.

Downloads

141 133

Published

Familiarization and training of schoolchildren with phraseological combinations that contribute to the formation of their scientific worldview

How to Cite

Atayev, U. (2022). Familiarization and training of schoolchildren with phraseological combinations that contribute to the formation of their scientific worldview. Society and Innovation, 2(12/S), 44–48. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss12/S-pp44-48