DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss2-pp150-154Keywords
age group , psychology , physical education , ecological culture , subject-non-pragmatic type , adolescence , school , parentsAbstract
In our study, it is important to take into account schoolchildren and their individual capabilities for the implementation of the process of forming an ecological culture. Taking into account the age dynamics of the formed attitude to nature, taking into account the age dynamics of the attitude to nature, developed by S.D.Deryabo, V.A.Yasvin, we agree with the authors that this is the most optimal age for the effective education of environmental culture.
Downloads
References
Абдукасымов Ш.К. Формирование экологического сознания студенческой молодежи Узбекистана в условиях независимости. Автореф. дис. … канд. филос. наук. –Т.:1997, Д.4311/1997.
Айматов А. Шахс табиатга эстетик муносабатини шакллантиришда экологик онгнинг роли. (DSc) дисс..автореферати. Самарқанд: 2019. – 29 б.;
Бердимуратова А. Проблемы экологического кризиса в Приаралье (социально-политический аспект). Автореф. дисс. к.ф.н. – М., 1993.
Вершок И. Л. Теоретические проблемы формирования экологического правосознания.: Автореф. дис. … канд. юрид. наук. – Минск, 2004. – 20 с.
Кулабухов Д..А. Экология культуры: культурно-антропологические аспекты. Дис ... канд. филос. наук. – Белгород, 2007. – 148 с.
Sessions, G. (ed). Deep Ecology for the Twenty-first Century. Boston: Shambhala, 1995.;
Downloads
154 127Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Дармен Нуришов

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











