The importance of using a synergistic approach in preparing students for acmeological activities

  • Assistant, Fergana Polytechnic Institute, Department of descriptive geometry and engineering graphics Fergana, Uzbekistan

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss5/S-pp77-84

Keywords

river , water , water use , water consumption , interpolation , calibration , GIS

Abstract

The scientific work is devoted to the study of hydroecological problems and methods for assessing the transformation of river water on the example of the Chirchika River in the Tashkent region. Studies of the problems of quantitative and qualitative transformation of river water were carried out using the interpolation method. When interpolating climatic parameters, which are the main determining factors in the formation and transformation of the Chirchik river runoff, Uzhydromet data were used.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Журавлёв В.Ф. (2001). Основы теоретической механики. 2-е изд. М.: Физматлит, – С. 320.

Бараев Ф.А., Мурадов Р.А., Худайназаров Ж.К., Тураханов Р.Р., Махмудов Х.Э. (2010). Программа оптимизации соотношения орошаемой площади и водоподачи. Программа для ЭВМ. Патент Республики Узбекистан DGU № 01900.

Махмудов И.Э., Мусаева А.К., Махмудов Х.Э. (2009). Современные задачи развития централизованных систем водоснабжения г. Карши / Теоретические основы медико-экологических проблем в Узбекистане и его практические решения. Материалы научно-практической конференции. Т. – С. 36–37.

Усманов И.А., Мусаева А.К., Махмудов Х.Э. (2010). К вопросу совершенствования гигиенического мониторинга водных объектов рекреационного назначения / Материалы 1Х Республиканского съезда эпидемиологов, гигиенистов, санитарных врачей и инфекционистов (Том11). Т. – С. 31–32.

Muxtoralievna R.M., Nosirjonovich O.Z., & Zafarjonovich M.J. (2020). Use of graphics computer software in the study of the subject “Drawing and engineering graphics”. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 10(5), 83–86.

Madaminov J.Z. (2020). Methods of developing students’ design competencies in the discipline “Engineering and computer graphics”. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 10(5), 66–71.

Kholmurzaev A.A., Alijonov O.I., & Madaminov J.Z. (2020). Effective tools and solutions for teaching “Drawing-geometry and engineering graphics”. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 10(5), 58–61.

Holmurzaev A.A., Madaminov J.Z., Rahmonov D.M., & Rasulzhonov I.R. (2019). Metodika razvitija professional noj kompetentnosti informacionno-tehnicheskih sredstv budushhih uchitelej cherchenija. Aktual'naja nauka, 4, 112–115.

Muslimov N.A., & Madaminov J.Z. (2020). Methods for improving the qualifications of future curriculum teachers using information technology. Scientific-technical journal of FerPI, 24(1), 177.

Холмурзаев А.А., Алижонов О.И., Мадаминов Ж.З., & Каримов Р.Х. (2019). Эффективные средства создания обучающих программ по предмету «Начертательная геометрия». Проблемы современной науки и образования,

(12-1 (145)), 79–80.

Holmurzaev A.A., Alizhonov O.I., Madaminov Z.Z., & Karimov R.H. (2019). Jeffektivnye sredstva sozdanija obuchajyshhih programm po predmetu nachertatel'naja geometrija. Problemy sovremennoj nauki i obrazovanija. (12-1 (145)).

Toshqo‘zieva Z.E., Nurmatova S.S., & Madaminov J.Z. (2020). Features of using innovative technologies to improve the quality of education. Theoretical & Applied Science, (5), 213–217.

Мадаминов Ж. (2021). Бўлажак муҳандисларни лойиҳалаш компетенцияларини компьютер графикаси воситасида ривожлантириш методикасини такомиллаштириш. Общество и инновации, 2(8/S), 462–469.

Мадаминов Ж. (2021). Муҳандисларни лойиҳалаш компетенциялaрини шaкллaнтиришда “муҳaндислик ва компьютер грaфикaси” фaнини ўрни. Общество и инновации, 2(4/S), 633–638.

Madaminov, J. (2021). The actual problems and solutions of the development of engineering design competencies. Збірник наукових праць SCIENTIA.

Мадаминов Ж. (2021). Роль науки «Инженерная и компьютерная графика» в формировании инженерно-проектных компетенций. Общество и инновации, 2(4/S), 633-638.

Khusanbaev A.M., Madaminov J.Z., & Oxunjonov Z.N. (2020). Effect of radiation on physical-mechanical properties of silk threads. Theoretical & Applied Science, (5), 209–212.

Арзиев С.С., & Тохиров И.Х.Ў. (2021). Фазовий фикрлашнинг бўлажак муҳандис ва архитекторлар ижодий фаолиятида тутган ўрни. Scientific progress, 2(2), 438–442.

Khamrokulov G.H., Turdialiyeva M.M., & Samatov A.A. (2021). Determination of fat mass rates in melted cheese 20%-30% fat content. ISJ Theoretical & Applied Science, 1(93), 151–156.

Mukhtaralievna T.M. (2020). Falsification of goods and the ways of its prohibiting. Проблемы современной науки и образования, (1 (146)), 25–27.

Домуладжанов И.Х., Домуладжанова Ш.И., Латипова М.И., & Турдалиева М.М. (2020). Заявление об экологических последствиях автозаправочной станции. Universum: технические науки, (7-3 (76)), 12–16.

Турдиалиева Махзуна Мухтаралиевна (2021). Заявление о воздействии на окружающую среду автомобильной газонаполнительной компрессорной станции. Universum: технические науки, (12-1 (93)), 38–43.

Khamrokulov G.H., Turdialiyeva M.M., & Samatov A.A. (2021). Определение массовой доли жира в сырах плавленных 20-30 содержанием жира. Theoretical & Applied Science, (1), 151–156.

Arziyev S. (2021). Advantages of using three-dimensional visual views in teaching the subject «descriptive geometry». Збірник наукових праць SCIENTIA.

Асаналиев М.К., & Молтоева З.Д. (2015). Методические особенности преподавания иженерной графики в образовательном учреждении. Педагогическое мастерство и педагогические технологии, 1(4), 93-98.

Усманов Д.А., Арзиев С.С., & Мадаминов Ж.З. (2019). Выбор геометрических параметров коков колково-планчатого барабана. Проблемы современной науки и образования, (10 (143)), 27–29.

Downloads

145 121

Published

The importance of using a synergistic approach in preparing students for acmeological activities

How to Cite

Rustamova , M. (2022). The importance of using a synergistic approach in preparing students for acmeological activities. Society and Innovation, 3(5/S), 77–84. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss5/S-pp77-84