DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss6-pp160-164Keywords
communicative competence , teaching a foreign language , skills , pedagogical analysis of literature , information competence , communicative approachAbstract
This article analyzes the structural concepts, methods of formation and development of communicative competence in foreign language lessons, as well as some scientific and pedagogical research on the concept of communicative competence.
Downloads
References
Passov E.I. Chet tilidagi nutqni oʻrgatishning kommunikativ usuli. - M.: AKADEMIA , 2005-yil.
Xomskiy N. Til va tafakkur. - M: Oʻquv adabiyoti. 1972-yil.
Savignon, Sandra J. "Kommunikativ tilni oʻqitish". - London: Routledge, 2000. - 125-129-betlar.
Passov, E. I. Kommunikativ chet tili ta’limi: madaniyatlar muloqotiga tayyorgarlik [Matn]: Umumiy oʻrta ta’lim muassasalari oʻqituvchilari uchun qoʻllanma / E. I. Passov; Minsk: Lexis, 2003. B- 184.
Gorbatova T.N. Nolingvistik universitetda chet tilini oʻqitish jarayonida kommunikativ-faol yondashuv / T.N.Gorbatova, A.V.Kudryashova, S.V. Rybushkin. - Yosh olim. - 2015. - No 10 (90) - B. 1139-1141.
M.N.Israilova., M.I.Obidova., “Foreign language in medicine”., Oʻquv qoʻllanma., T., 2021-y
Холмурадова, Л. Э. (2012). Семейные ценности англичан, отраженные в английской фразеологической картине мира. Вестник Челябинского государственного университета, (5 (259)), 161-163.
Eshkuvatovna, K. L., & Furkatovna, S. D. (2022). The Analysis of the Usage of Lexical Transformations in the Translation of the Words Expressing the Concept “Hospitality”. European Journal of Life Safety and Stability (2660-9630), 16, 101-104.
Эркинов, С. Э. (2019). ФОРМИРОВАНИЕ КУЛЬТУРНОГО ОБЩЕНИЯ НА ИНОСТРАННОМ ЯЗЫКЕ. Актуальные научные исследования в современном мире, (1-4), 140-143.
Эркинов, С. Э. (2019). ОСНОВЫ ТЕОРИИ ТЕРМИНОЛОГИЧЕСКОГО ПОЛЯ ОТНОСИТЕЛЬНО ВОЕННО-ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ЯЗЫКОВОЙ СФЕРЫ. ХАБАРШЫСЫ, 3, 164.
Downloads
155 115Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Махсуда Исраилова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











