Specific characteristics of teaching pedagogical science in medical education

  • PhD (DSc), Associate professor, Vice-Rector for Scientific Affairs and Innovations, Fergana Medical Institute of Public Health

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss1-pp101-106

Keywords

medical education , medical pedagogy , medical culture , professional culture , professionalism , modernization , motivational criterion , cognitive criterion , activity criterion , personal criterion

Abstract

This article discusses general trends in medical education for students, the development of pedagogy in medicine, the views of scientists on the differences between teachers and doctors, the organization of the educational process in medical education, the formation of ethical qualities in medical education, medical culture and professional culture. The peculiarities of professional culture are studied.

                          

Downloads

Download data is not yet available.

References

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Tibbiyot va farmatsevtika ta’limi va ilm – fani tizimini yanada rivojlantirish chora – tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ 43-10 son 6.05.2019

Даль В.И. Толковый словарь русского языка современная версия / В.И. Даль. – М.: ЭКСМО, 2011. – С.736.

Gulmetov E., Qobiljonova T., Ernazarov SH., Mavruzov A. Madaniyatshunoslik. – T.: “O‘AJBNT” markazi, 2000. – B.6.

Грандо А.А. Врачебная этика и медицинская деонтология /A.А. Грандо. – 2-е изд., перераб. и доп. – Киев: Высш шк., 1988. – С.191.

Культурология. XX век. Энциклопедия. Т. 1. – СПб.: Университетская книга ООО «Алтея», 1988. 447 с

Ковелина Т.А. Образ врача в культуре: дис. д-ра философ, наук. – Ростов н/Д., 2006. – С.296.

Лихачев, Б.Т. Педагогика курс лекций / Б.Т. Лихачев. – М.: Юрайт, 2001. 667 с. – С.42.

Медицинская этика и деонтология / под ред. Г.В. Морозова, Г.И. Царегородцева. – М.: Медицина, 1983. – С.272.

Силуянова, И.В. Нравственная культура врача как основание медицинского профессионализма / И.В. Силуянова // Экономика здравоохранения. – 2000. – № 1/42. – С.5-8.

Тарарышкина М.А. Формирование профессионально-личностной культуры студентов в образовательном процессе высшей медицинской школы канд. пед. наук: 13.0.01 / М.А. Тарарышкина. – Рязань – Москва, 2007. – С.180.

Халимова, Х.М., Раимова, М.М., & Матмуродов, Р.Ж. (2012). Влияние L-аргинина на когнитивные расстройства у больных хронической ишемией мозга с синдромом паркинсонизма. Український хіміотерапевтичний журнал, (3), 148-150.

Маджидова, Ё.Н., Халимова, Х.М., Раимова, М.М., Матмурадов, Р.Ж., Фахаргалиева, С.Р., & Жмырко, Е.В. (2011). Молекулярно-генетические и некоторые биохимические аспекты болезни Паркинсона. Международный неврологический журнал, (1), 91-94.

Downloads

152 118

Published

Specific characteristics of teaching pedagogical science in medical education

How to Cite

Kadirova , M. (2023). Specific characteristics of teaching pedagogical science in medical education. Society and Innovation, 4(1), 101–106. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss1-pp101-106