DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss6/S-pp85-91Keywords
fitness , youth , state youth policy , value-semantic orientations , monitoring of physical parameters , proper nutrition , systematic monitoringAbstract
This article discusses the features of high school students as a social group and their value-semantic orientations in modern society. The possibility of developing a harmoniously developed personality by means of fitness technologies using innovative techniques and methods when performing exercises is highlighted. Theoretical foundations of fitness as a technology of physical culture in high school, as well as an integrated approach to the improvement and development of the body, are analyzed.
Downloads
References
Закон Республики Узбекистан о государственной молодежной политике от 15 сентября 2016 года № 182 (6587).
Кошбахтиев И.А. Основы оздоровительной физической культуры молодежи. Ташкент, 1994.
Костевич О. В., Слабуха Е. В., Черкашина Л. В. Использование фитнес-технологий в занятиях физическими упражнениями старшеклассников // Молодежь и современный мир, 2019.
Котова Т. В., Савицкая И. Г., Плотская Н. А. Развитие функциональной подготовленности старшеклассников с использованием фитнес-технологий // Теоретические и прикладные аспекты физической культуры, 2017.
Фитнес-технологии на уроках физической культуры в школе: методические рекомендации для учителей физической культуры / С. Г. Козлов, Н. С. Ракова, Н. В. Фурса, Е. В. Егорова. - Москва: Спорткнига, 2016.
Горелова А. В., Рогова Н. Р. Применение фитнес-технологий в работе с учениками старших классов в условиях формирования здорового образа жизни // Молодежь и современный мир, 2019, № 1 (27).
Воронина Т. Н., Кравцова Е. А., Храмцова Л. И. Педагогические аспекты использования фитнес-технологий при организации занятий физической культурой в старших классах // Мир науки, культуры, образования, 2018.
Downloads
114 83Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Бахтиёр Султанов (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











