• Senior Teacher, Foreign Languages Department, Tashkent Institute of Finance

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss1/S-pp59-62

Keywords

student , teaching , teacher , ability , pedagogical communication

Abstract

The actions of the teacher and students in each part of the lesson must complement each other to achieve the goal of the lesson. The ability of a teacher to organize pedagogical communication with students largely determines the effectiveness of the modern educational process aimed at revealing the personal characteristics of students and mastering a foreign language as a means of intercultural communication. This article discusses the organization of relationships between the teacher and students to achieve results.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Леонтьев А.А. Некоторые общие проблемы в преподавании иностранных языков сегодня. В кн.: Глядя в будущее. Первый советско-американский симпозиум по теоретическим проблемам преподавания и изучения иностранных языков. 17-21. X. 89. — М: РЕМА, МГЛУ, 1992. — С. 93-98

Бим И.Л., Галъскова Н.Д., Сахарова Т.Е. Педагогический вуз: состояние и проблемы// Иностранные языки в школе. — 1996. — № 6 С. 2−6.

Зимняя.И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 42 с.

Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. — М.: Просвещение, 1985. — 208 с.

Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении: Кн. для учителя. —М.: Просвещение, 1987.— 190 с.

Downloads

163 101

Published

 Improving pedagogical communication with students

How to Cite

Nigmatova , D. . (2024). Improving pedagogical communication with students. Society and Innovation, 5(1/S), 59–62. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss1/S-pp59-62