DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss1/S-pp59-62Keywords
student , teaching , teacher , ability , pedagogical communicationAbstract
The actions of the teacher and students in each part of the lesson must complement each other to achieve the goal of the lesson. The ability of a teacher to organize pedagogical communication with students largely determines the effectiveness of the modern educational process aimed at revealing the personal characteristics of students and mastering a foreign language as a means of intercultural communication. This article discusses the organization of relationships between the teacher and students to achieve results.
Downloads
References
Леонтьев А.А. Некоторые общие проблемы в преподавании иностранных языков сегодня. В кн.: Глядя в будущее. Первый советско-американский симпозиум по теоретическим проблемам преподавания и изучения иностранных языков. 17-21. X. 89. — М: РЕМА, МГЛУ, 1992. — С. 93-98
Бим И.Л., Галъскова Н.Д., Сахарова Т.Е. Педагогический вуз: состояние и проблемы// Иностранные языки в школе. — 1996. — № 6 С. 2−6.
Зимняя.И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 42 с.
Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. — М.: Просвещение, 1985. — 208 с.
Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении: Кн. для учителя. —М.: Просвещение, 1987.— 190 с.
Downloads
163 101Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Дилсуз Нигматова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











