DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss2/S-pp95-99Keywords
rhythmic gymnastics , sports , flexibility , choreographic preparation , individualization and differentiation , neuromuscular energyAbstract
The article, based on scientific knowledge, discusses the need to teach young people the theory and methodology of rhythmic gymnastics, as well as the development of new methods for solving problems that arise in the practice of teaching rhythmic gymnastics before a certain period. The importance of highlighting these aspects is considered.
Downloads
References
Хайтметов И.С. Методика проведения хореографических упражнений «Спортивно-педагогическое мастерство в прессе» (Спортивная гимнастика) Учебное пособие – Т.: «Давр»,2020 г
Умаров М.Н., Умаров Н.Х. Фетхуллова Теория и методика спортивной гимнастики. Методическое пособие. «Узбекский государственный университет физического воспитания и спорта»- Учебное пособие - Т.: Изд «Научно-техническая информация-пресс», 2018 г.
Иноземцева В.В., Крамида И.Е. Занятия практикума на основе гимнастики цигун как динамичный фактор развития личностных компонентов здорового образа жизни у студентов //Актуальные проблемы авиации и космонавтики. 2015. Т. 2. № 10.
Улезко И.В. «Tеория и методика художественной гимнастики». Учебное пособие-Т, 2021 г
Downloads
207 83Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Тамара Джуманиязова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











