DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss2-pp70-75Keywords
case study , case method , typology of cases , innovative technologies , information and communication technologies , pedagogical conditions , formation of professional competenciesAbstract
The article discusses the possibilities of using case technology and the effectiveness of using this method in preparing university students for teaching activities. Case technologies not only help to consolidate subject knowledge but also contribute to the development of creative thinking, team behavior skills, the ability to act in a team, express and defend one’s point of view, listen, conduct a dialogue, ask questions, operate with one’s knowledge, building logical diagrams solving the problem. This method contributes to the democratization of the educational process and the formation of professional-pedagogical competencies.
Downloads
References
Закон Республики Узбекистан «О статусе педагога». №ЗРУ-901. 1 февраля 2024г.
Вербицкий А. А., Ильязова М. Д. Инварианты профессионализма: проблемы формирования: монография. Москва: Логос, 2011. 288 с
Зайцев В.С. Кейсовое обучение студентов в вузе: учебно-методическое пособие / В.С. Зайцев. – Челябинск: ЗАО «Библиотека А. Миллера», 2018.
Царапкина Ю.М. Использование кейс-технологий при обучении студентов / Ю.М. Царапкина // Образование и наука. – 2015. – №3.
Худойкулов Х.Ж. Современные педагогические технологии – основа эффективности обучения. Т.: Навруз, 2013г.
Downloads
115 34Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Айгерим Даниярова , Шоира Садикова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











