DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss4/S-pp68-75Keywords
student-centered education , globalization , thinking , analysis , comparison , opportunity , talent , individual activity , personal experience , didactic material , amount of knowledgeAbstract
This article analyzes the features of the use of student-centered educational technologies in the process of developing knowledge and skills, as well as the role of didactic support for the lesson in the context of student-centered learning. Particular attention is paid to the need to integrate the personal experience of the student, who is the central subject of the educational process, with academic knowledge to ensure a deep understanding of the topic being studied. The article explores methods of coordinating students' personal experiences with the scientific content of the course, which contributes to more effective learning of the material and the development of critical thinking.
Downloads
References
Kadirоva M. Tibbiy ta’lim jarayоnida kasbiy kоmpеtеntlikni mеtоdik takоmillashtirish tеxnоlоgiyalari (tibbiyоtda pеdagоgikani о‘qitish misоlida). Pеdagоgika fanlari dоktоri ... diss. – Namangan, 2023. – 202 b.
Диканская Н.Н. Оценочная деятельность как основа управления качеством образования // Стандарт и Мониторинг в образовании. 2003. – № 3. – С. 38–42.
Монтессори М. Помоги мне это сделать самому. / Сост. М.В.Богуславский, Г.Б.Корнетов. – М.: ИД «Карапуз», 2000.
Монтессори М. Самовоспитание и самообучение в начальной школе. / Пер. с англ. Р. Ландсберг. – М.: «Работник просвещения», 1992. –C. 200.
Монтессори М. Развитие потенциальных возможностей человека. / Пер. с англ. Д.Смоляковой. // Бюллетень МАМА, 1993, №2,3,5.
Методические рекомендaции по проектированию оценочных средств для реализaции многоуровневых образовательных программ ВПО при компетентностном подходе / В.А. Богословский, Э.В. Караваева, Э.Н. Ковтун, О.П. Мелехова, С.Е. Родионова, В.А.Тарлыков, А.А. Шехонин. – М.: Изд-во МГУ, 2007. –148 с.
Burxanova G.T., Varga V. Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim. O‘quv-uslubiy majmua. – T., 2014.
Делор Ж. Образование: сокрытое сокровище. – М.: УНЕСCО, 1996.
Михайловский М.Н. Особенности социално-психологических компетенций. Актуальные вопросы современной психологии и педагогики : Сборник докладов ХII-й Международной научной конференции (Липетск, 28 декабря 2012 г.).
Axunova G.N., Golish L.V., Fayzullaeva D.M. Pedagogik texnologiyalarni loyihalashtirish va rejalashtirish. / B.Yu.Xodiev tahriri ostida. – T.: «Iqtisodiyot», 2009.
Палсев М.А. Болонский процесс и высшее медицинское образование в России // Вестник РАН. – Том 75. – № 2. – 2005. – c. 1067–1076.
Основы личностно-ориентированного образования. / И.С. Якиманская. – М.: «Би¬ном. Лаборатория знаний», 2011.
Downloads
91 31Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Бузулайхо Хайдарова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











