Features of application of personal-oriented training technologies

  • Fergana Medical Institute of Public Health

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss4/S-pp68-75

Keywords

student-centered education , globalization , thinking , analysis , comparison , opportunity , talent , individual activity , personal experience , didactic material , amount of knowledge

Abstract

This article analyzes the features of the use of student-centered educational technologies in the process of developing knowledge and skills, as well as the role of didactic support for the lesson in the context of student-centered learning. Particular attention is paid to the need to integrate the personal experience of the student, who is the central subject of the educational process, with academic knowledge to ensure a deep understanding of the topic being studied. The article explores methods of coordinating students' personal experiences with the scientific content of the course, which contributes to more effective learning of the material and the development of critical thinking.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Kadirоva M. Tibbiy ta’lim jarayоnida kasbiy kоmpеtеntlikni mеtоdik takоmillashtirish tеxnоlоgiyalari (tibbiyоtda pеdagоgikani о‘qitish misоlida). Pеdagоgika fanlari dоktоri ... diss. – Namangan, 2023. – 202 b.

Диканская Н.Н. Оценочная деятельность как основа управления качеством образования // Стандарт и Мониторинг в образовании. 2003. – № 3. – С. 38–42.

Монтессори М. Помоги мне это сделать самому. / Сост. М.В.Богуславский, Г.Б.Корнетов. – М.: ИД «Карапуз», 2000.

Монтессори М. Самовоспитание и самообучение в начальной школе. / Пер. с англ. Р. Ландсберг. – М.: «Работник просвещения», 1992. –C. 200.

Монтессори М. Развитие потенциальных возможностей человека. / Пер. с англ. Д.Смоляковой. // Бюллетень МАМА, 1993, №2,3,5.

Методические рекомендaции по проектированию оценочных средств для реализaции многоуровневых образовательных программ ВПО при компетентностном подходе / В.А. Богословский, Э.В. Караваева, Э.Н. Ковтун, О.П. Мелехова, С.Е. Родионова, В.А.Тарлыков, А.А. Шехонин. – М.: Изд-во МГУ, 2007. –148 с.

Burxanova G.T., Varga V. Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim. O‘quv-uslubiy majmua. – T., 2014.

Делор Ж. Образование: сокрытое сокровище. – М.: УНЕСCО, 1996.

Михайловский М.Н. Особенности социално-психологических компетенций. Актуальные вопросы современной психологии и педагогики : Сборник докладов ХII-й Международной научной конференции (Липетск, 28 декабря 2012 г.).

Axunova G.N., Golish L.V., Fayzullaeva D.M. Pedagogik texnologiyalarni loyihalashtirish va rejalashtirish. / B.Yu.Xodiev tahriri ostida. – T.: «Iqtisodiyot», 2009.

Палсев М.А. Болонский процесс и высшее медицинское образование в России // Вестник РАН. – Том 75. – № 2. – 2005. – c. 1067–1076.

Основы личностно-ориентированного образования. / И.С. Якиманская. – М.: «Би¬ном. Лаборатория знаний», 2011.

Downloads

91 31

Published

Features of application of personal-oriented training technologies

How to Cite

Khaydarova , B. . (2024). Features of application of personal-oriented training technologies. Society and Innovation, 5(4/S), 68–75. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss4/S-pp68-75