A peculiar paradigm of the aesthetic worldview of Abu Nasr al-Farabi

  • Doctor of Philosophy (PhD), Associate Professor, Head of the Department of Social Sciences and Humanities, Andijan State Medical Institute, Tashkent, Uzbekistan

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2/S-pp160-165

Keywords

aesthetics , musical art , melodies , performer , harmony , sounds

Abstract

In this article, Farobi's aesthetic views are expressed in ideas about the harmony of material and spiritual phenomena, rationality and emotionality, spirit and body, and are also embodied in various forms of art, mainly in music.

Downloads

Download data is not yet available.

References

А.Абдуллаев. Жажда прекрасного. Ташкент. ККЖИ «Правда Востока», 1994, 174 бет.

М.М.Хайруллаев. Мировоззрение Фараби и его значение в истории философии. Ташкент, Фан, 1967, с. 214.

Фараби. «Книга о классификации наук». Перевод А.В.Сагадеева. Сб. – Музыкальная эстетика стран Востока, М. Музыка, 1967, с. 259.

Фараби. «Книга о классификации наук». Сб. – Музыкальная эстетика стран Востока, М. Музыка, 1967, с. 260-261.

П.Раджабов, А.Сагадеев. Ближний и Средний Восток. Сб. – Музыкальная эстетика стран Востока. М., Музыка, 1967, с. 254-255.

Фараби. О происхождении наук. С.Н.Григорян. «Из истории философии Средней Азии и Ирана VII-XII вв.». М.: Изд. АН СССР, 1960, стр. 151.

Музыкальная эстетика стран Востока. М., 1967, с. 85.

Downloads

191 185

Published

A peculiar paradigm of the aesthetic worldview of Abu Nasr al-Farabi

How to Cite

Urokova , O. . (2021). A peculiar paradigm of the aesthetic worldview of Abu Nasr al-Farabi. Society and Innovation, 2(2/S), 160–165. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2/S-pp160-165