DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2/S-pp160-165Keywords
aesthetics , musical art , melodies , performer , harmony , soundsAbstract
In this article, Farobi's aesthetic views are expressed in ideas about the harmony of material and spiritual phenomena, rationality and emotionality, spirit and body, and are also embodied in various forms of art, mainly in music.
Downloads
References
А.Абдуллаев. Жажда прекрасного. Ташкент. ККЖИ «Правда Востока», 1994, 174 бет.
М.М.Хайруллаев. Мировоззрение Фараби и его значение в истории философии. Ташкент, Фан, 1967, с. 214.
Фараби. «Книга о классификации наук». Перевод А.В.Сагадеева. Сб. – Музыкальная эстетика стран Востока, М. Музыка, 1967, с. 259.
Фараби. «Книга о классификации наук». Сб. – Музыкальная эстетика стран Востока, М. Музыка, 1967, с. 260-261.
П.Раджабов, А.Сагадеев. Ближний и Средний Восток. Сб. – Музыкальная эстетика стран Востока. М., Музыка, 1967, с. 254-255.
Фараби. О происхождении наук. С.Н.Григорян. «Из истории философии Средней Азии и Ирана VII-XII вв.». М.: Изд. АН СССР, 1960, стр. 151.
Музыкальная эстетика стран Востока. М., 1967, с. 85.
Downloads
191 185Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Ойсулув Ўроқова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











