DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2-pp111-117Keywords
foreign language , distance learning , traditional teaching , higher education , interactive teaching methodsAbstract
Improving the system of teaching a foreign language is relevant in the modern conditions of the development of society.Currently, in our Republic, all higher educational institutions have passed the stage of distance learning due to the current situation in our country in connection with the pandemic.This situation has pushed the introduction of distance learning into the higher education system in the Republic of Uzbekistan, while many foreign countries (USA, Europe, etc.) have been practicing this teaching method for many years.Distance learning, as well as traditional, reflects all components inherent in the educational process (goals, content, methods, organizational forms, teaching aids).Analyzing the latest research and publications concerning the distance learning method of a foreign language, various aspects were considered regarding this method of learning.Today, the implementation of distance learning of the Italian language is fraught with several main problems.
Downloads
References
Владимирова Л. Дистанционное обучение иностранным языкам // Lambert academic publishing. 2017. С. 3-4.
Калинин Д.А. Трудности, испытываемые преподавателями в условиях дистанционного обучения. Интернет-журнал «Науковедение». Москва. Науковедение, 2015; том 7; № 3.
Андреев А.А. Введение в дистанционное обучение. М., 1997.
Лиховицкий, А. С. Сравнительный анализ систем дистанционного обучения Мoodle и tandem e-learning / А. С. Лиховицкий. – Режим доступа: https://elibrary.ru/item.asp?id
Белозубов, А. В. Система дистанционного обучения Moodle: учебно-методическое пособие / А. В. Белозубов, Д. Г. Николаев. – СПб: ф-т ИТиП СПбГУ ИТМО, 2007. – 108 с.
Кравченко, Г. В. Использование дистанционной среды Moodle в образовательном процессе студентов дневной формы обучения / Г. В. Кравченко. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/search.
Курамшин Ю.Ф., Круглик И.И. Исследование эффективности олимпийского образования студентов на основе дистанционной педагогической технологии//Человек и образование. 2015. № 3 (44). С. 165-168.
Чигинцева А.А. Актуальные проблемы дистанционного обучения//Вопросы студенческой науки. 2018. № 3 (19). С. 10-13.
Downloads
300 197Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Илхомжон Тухтасинов , Мухамадали Хакимов

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











