DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss2-pp15-20Keywords
ideal professional , professional self-improvement , motivation , professional activity , professional and organizational qualities , professional competenceAbstract
The socio-economic conditions in Uzbekistan, innovations in the field of education - especially vocational education - and the need to change the attitude of workers towards their professional activities prioritize the issue of developing individuals who can realize their professional and creative potential, and are ready to continuously expand their capabilities through self-education and self-improvement.
This article examines the psychological and pedagogical characteristics of specialists' approaches to professional self-improvement.
Downloads
References
Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан от 20 августа 2015 года «О мерах по организации переподготовки и повышения квалификации руководителей и педагогов высших учебных заведений» Постановление № 242.
Указ Президента Республики Узбекистан от 7 февраля 2017 года № ПФ4947 «О Стратегии действий по дальнейшему развитию Республики Узбекистан». Сборник правовых документов Республики Узбекистан, 2017 г.
Муслимов Н.А. Теоретико-методологические основы профессионального становления педагога профессионального образования: к.т.н. .дисс. - Т.: 2007.
Личность, внутренний мир и самореализация/под ред. Кулюткина Ю.Н., Сухобской Г.С. - С-П., 2016.
Селевко Г.К., Левина О.Г. Самосовершенствование личности (самореализация). - М., 2017.
Маралов В.Г. Основа самопознания и саморазвития. М.: Академия, 2002.
Мавланова С.У Pedagogik mahoratni shakllantirish zamonaviy ta’limning dolzarb masalasidir. Eurasian Journal of Social Science and scientific, philosophy and culture – 2024.
Downloads
43 14Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Саидахон Мавланова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











