O'zbekistonning umumta'lim maktablarida geometriyani o'qitishda yangi kreativ yondashuv

  • PhD, Oliy matematika kafedrasi, Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti, Denov, O’zbekiston

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2-pp214-221

Kalit so‘zlar

uslub , matematika , geometriya , geometrik fikrlash , o’quv-ijodiy rivojlantirish , vizualizatsiya , analiz , abstrakt , deduksiya , qat’iylik , axborotlashtirish , yo’nalish , eksplikatsiya , erkin yo’nalish , integratsiya

Annotasiya

So'nggi yillarda geometrik g'oyalarga bo'lgan qiziqishning tobora ortib borayotgani matematikada va boshqa fan sohalarida yangicha yondashishlardan kelib chiqmoqda. Haqiqiy dunyoda yashashimiz muhim va haqiqiy dunyo geometriyadan tuzilgan. Geometriyaning ikki tomonlama tabiati, ham nazariy yo'nalish, ham amaliy tajriba maydoni sifatida matematika o'qituvchilariga nazariyani o'z o'quvchilarining kundalik bilimlari bilan bog'lashga imkon beradi. Geometriya rivojlanib, har xil vizual hodisalarni qamrab oladigan bo'lsa, geometrik fikrlash nima ekanligini, vizual hodisalarda paydo bo'ladigan matematik muammolarni qanday echishini va bu fikrlash qanday rivojlanib borishini tushunish muhimdir. Ushbu maqolaning maqsadi butun dunyo tan olgan geometriyadagi fikrlashning  nazariy modeli  - van Xile (D. van Hiele, P. van Hiele) uslubi orqali O’zbekiston maktablarida geometrik fikrlashning ijodiy rivojlanishini tasvirlash va tushunish uchun foydali tuzilmalar sifatida qo’llash e’tirof etilgan.

Ko'chirildi

Kuchirilganligi haqida ma'lumot yuk.

Bibliografik manbalar

. Telima A. Nigeriyaning Rivers shtatidagi o'rta maktablarda geometriyani o'qitish va o'rganish muammolari. Xalqaro rivojlanayotgan jurnali, 1 (2), 143-152, 2011.

. Erika L. Bugungi sinfda isbotlashning mohiyati.TMME, vol. 1 (2), 58-65, 1995.

. Keyt J. Geometriyada o'qituvchining bilimi va kasbiy rivojlanishi. Matematikani o'rganish bo'yicha Britaniya Jamiyati tadqiqotlari jarayonida, 20 (3), 2000y.

. Adem D. Ba'zi mavzular bo'yicha eksperimental o'qitish geometriya. Ta'lim tadqiqotlari va sharhi, 5-jild (10), 584 - 592 bet, 2010 y.

. Marguerite M. Van Hiele Geometrik Tushunish darajalari. O'qituvchilar uchun professional qo'llanma, geometriya: qidirish va qo'llash. 1995.

. Maykl D. V. Matematik o'qituvchilarning isbot haqidagi tushunchalarini kengaytirish uchun dinamik geometriyadan foydalanish. Matematik ta'lim fanlari xalqaro jurnali, vol 35 (5), 703 - 724, 2004.

. Rinna K. L va John A. M. O'qituvchilarning 9-10 yillarda ESL sinflarida geometriya bo'yicha ko'rsatma va o'quv muhiti haqidagi tasavvurlari. Matematika Ta'limi tadqiqotlari guruhi Avstraliyaning 33-yillik konferentsiyasi materiallari.

. Van Xiele, Per M. Geometrik fikrlashni o'yin bilan boshlanadigan mashg'ulotlar orqali rivojlantirish. Bolalarni matematikaga o'rgatish 6, 310-316, 1999.

. Vu.H. Geometriyani umumiy asosiy standartlarga muvofiq o'qitish.

. Krouli, Meri L. Van Xiele geometrik fikrni rivojlantirish modeli. Geometriyani o'rganish va o'qitishda, K-12, 1987 yil Matematika o'qituvchilari milliy kengashining yillik risolasi, Meri Montgomeri Lindquist tomonidan tahrirlangan ,.1-16 bet, 1987.

. Sobirova, M. (2018). Pupils’ Creative Ability at Mathematics Lessons. Eastern European Scientific Journal, (6).

. Собирова М.Р. Методика разработки внеклассных занятий по геометрии (на примере 7-х классов). // Педагогическое образование и наука. -М. -2018.-№ 6. - С.126-131, (13.00.00.№12)

Yuklashlar

138 138

Nashr qilingan

O'zbekistonning umumta'lim maktablarida geometriyani o'qitishda yangi kreativ yondashuv

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Sabirova , M. . (2021). O’zbekistonning umumta’lim maktablarida geometriyani o’qitishda yangi kreativ yondashuv. Jamiyat Va Innovatsiyalar, 2(2), 214–221. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2-pp214-221