DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss2-pp214-221Kalit so‘zlar
uslub , matematika , geometriya , geometrik fikrlash , o’quv-ijodiy rivojlantirish , vizualizatsiya , analiz , abstrakt , deduksiya , qat’iylik , axborotlashtirish , yo’nalish , eksplikatsiya , erkin yo’nalish , integratsiyaAnnotasiya
So'nggi yillarda geometrik g'oyalarga bo'lgan qiziqishning tobora ortib borayotgani matematikada va boshqa fan sohalarida yangicha yondashishlardan kelib chiqmoqda. Haqiqiy dunyoda yashashimiz muhim va haqiqiy dunyo geometriyadan tuzilgan. Geometriyaning ikki tomonlama tabiati, ham nazariy yo'nalish, ham amaliy tajriba maydoni sifatida matematika o'qituvchilariga nazariyani o'z o'quvchilarining kundalik bilimlari bilan bog'lashga imkon beradi. Geometriya rivojlanib, har xil vizual hodisalarni qamrab oladigan bo'lsa, geometrik fikrlash nima ekanligini, vizual hodisalarda paydo bo'ladigan matematik muammolarni qanday echishini va bu fikrlash qanday rivojlanib borishini tushunish muhimdir. Ushbu maqolaning maqsadi butun dunyo tan olgan geometriyadagi fikrlashning nazariy modeli - van Xile (D. van Hiele, P. van Hiele) uslubi orqali O’zbekiston maktablarida geometrik fikrlashning ijodiy rivojlanishini tasvirlash va tushunish uchun foydali tuzilmalar sifatida qo’llash e’tirof etilgan.
Ko'chirildi
Bibliografik manbalar
. Telima A. Nigeriyaning Rivers shtatidagi o'rta maktablarda geometriyani o'qitish va o'rganish muammolari. Xalqaro rivojlanayotgan jurnali, 1 (2), 143-152, 2011.
. Erika L. Bugungi sinfda isbotlashning mohiyati.TMME, vol. 1 (2), 58-65, 1995.
. Keyt J. Geometriyada o'qituvchining bilimi va kasbiy rivojlanishi. Matematikani o'rganish bo'yicha Britaniya Jamiyati tadqiqotlari jarayonida, 20 (3), 2000y.
. Adem D. Ba'zi mavzular bo'yicha eksperimental o'qitish geometriya. Ta'lim tadqiqotlari va sharhi, 5-jild (10), 584 - 592 bet, 2010 y.
. Marguerite M. Van Hiele Geometrik Tushunish darajalari. O'qituvchilar uchun professional qo'llanma, geometriya: qidirish va qo'llash. 1995.
. Maykl D. V. Matematik o'qituvchilarning isbot haqidagi tushunchalarini kengaytirish uchun dinamik geometriyadan foydalanish. Matematik ta'lim fanlari xalqaro jurnali, vol 35 (5), 703 - 724, 2004.
. Rinna K. L va John A. M. O'qituvchilarning 9-10 yillarda ESL sinflarida geometriya bo'yicha ko'rsatma va o'quv muhiti haqidagi tasavvurlari. Matematika Ta'limi tadqiqotlari guruhi Avstraliyaning 33-yillik konferentsiyasi materiallari.
. Van Xiele, Per M. Geometrik fikrlashni o'yin bilan boshlanadigan mashg'ulotlar orqali rivojlantirish. Bolalarni matematikaga o'rgatish 6, 310-316, 1999.
. Vu.H. Geometriyani umumiy asosiy standartlarga muvofiq o'qitish.
. Krouli, Meri L. Van Xiele geometrik fikrni rivojlantirish modeli. Geometriyani o'rganish va o'qitishda, K-12, 1987 yil Matematika o'qituvchilari milliy kengashining yillik risolasi, Meri Montgomeri Lindquist tomonidan tahrirlangan ,.1-16 bet, 1987.
. Sobirova, M. (2018). Pupils’ Creative Ability at Mathematics Lessons. Eastern European Scientific Journal, (6).
. Собирова М.Р. Методика разработки внеклассных занятий по геометрии (на примере 7-х классов). // Педагогическое образование и наука. -М. -2018.-№ 6. - С.126-131, (13.00.00.№12)
Yuklashlar
138 138Nashr qilingan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Nashr
Bo'lim
Litsenziya
Mualliflik huquqi (c) 2021 Мавжуда Собирова

Ushbu ish Creative Commons Attribution 4.0 Worldwide.











