On methodological development

  • Teacher, Department of Modern Russian Language, Uzbek State World Languages University

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss2-pp86-90

Keywords

system of exercises , vocabulary , experimental and control groups , educational experiment , wagon fleet , texts on the specialty , system of tasks and exercises , lexical meaning of the word , results

Abstract

This article describes the methodology of a training experiment aimed at assessing the quality of knowledge, skills, and competencies among non-Russian-speaking students at a technical university. The experiment revealed difficulties in understanding professional terminology and subject content. The study highlights the need for adapted teaching methods that consider students’ linguistic backgrounds. The findings can be applied to improve the teaching process and enhance professional training in a multilingual educational setting.

References

Ибрагимов И.И. и др. Русско-узбекский краткий словарь железнодорожных терминов (основные термины и определения). – Ташкент: Ўқитувчи, 1993. – 67с.

Ожегов С.И., Шведова Н.Ю. Толковый словарь современного русского языка. – М.: Русский язык, 2000. – с. 916

Джусупов М. Сингармонический звуковой строй в сопоставлении с несингармоническим (на материале казахского и русского языков). – Автореф. дис. докт. филолог. наук. – Алматы, 1992. – с.40

Ахмедова Н.Ф. и др. Русский язык (Для студентов экономических специальностей нaциональных групп неязыковых вузов)., Ташкент: Ворис машғулот, 2006. –с. 319

Андриянова В.И. О концептуальной базе использования современных технологий в учебно-воспитательном процессе – Ташкент: Фан, 2009. – с. 279

Бобровская И.И. Технология ремонта вагонов. Учебное пособие, Т., 2009, -с. 435

Downloads

48 21

Published

On methodological development

How to Cite

Kadirova, N. 2025. On methodological development. Foreign Linguistics and Lingvodidactics. 3, 2 (Mar. 2025), 86–90. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss2-pp86-90.

Issue

Section

Innovative methods and competence based approach in teaching foreign languages