DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss2-pp86-90Keywords
system of exercises , vocabulary , experimental and control groups , educational experiment , wagon fleet , texts on the specialty , system of tasks and exercises , lexical meaning of the word , resultsAbstract
This article describes the methodology of a training experiment aimed at assessing the quality of knowledge, skills, and competencies among non-Russian-speaking students at a technical university. The experiment revealed difficulties in understanding professional terminology and subject content. The study highlights the need for adapted teaching methods that consider students’ linguistic backgrounds. The findings can be applied to improve the teaching process and enhance professional training in a multilingual educational setting.
References
Ибрагимов И.И. и др. Русско-узбекский краткий словарь железнодорожных терминов (основные термины и определения). – Ташкент: Ўқитувчи, 1993. – 67с.
Ожегов С.И., Шведова Н.Ю. Толковый словарь современного русского языка. – М.: Русский язык, 2000. – с. 916
Джусупов М. Сингармонический звуковой строй в сопоставлении с несингармоническим (на материале казахского и русского языков). – Автореф. дис. докт. филолог. наук. – Алматы, 1992. – с.40
Ахмедова Н.Ф. и др. Русский язык (Для студентов экономических специальностей нaциональных групп неязыковых вузов)., Ташкент: Ворис машғулот, 2006. –с. 319
Андриянова В.И. О концептуальной базе использования современных технологий в учебно-воспитательном процессе – Ташкент: Фан, 2009. – с. 279
Бобровская И.И. Технология ремонта вагонов. Учебное пособие, Т., 2009, -с. 435
Downloads
48 21Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Назира Кадирова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











