DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss2-pp152-157Keywords
digitalization of education , professional competence , future English teachers , teacher training , digital tools , blended learning , virtual classrooms , pedagogical innovationAbstract
This study explores creative ways to incorporate digital technologies into teacher education programs to enhance the professional competence of beginning English teachers. It also outlines best practices for promoting digital literacy in teacher candidates and implementing blended learning strategies.
References
British Council. (2021). Преподавание английского языка в цифровую эпоху: проблемы и возможности. British Council. https://www.britishcouncil.org
Eshet-Alkalai, Y. (2004). Цифровая грамотность: концептуальная основа для навыков выживания в цифровую эпоху. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 13(1), 93–106.
Krashen, S. D. (1982). Принципы и практика освоения второго языка. Pergamon Press.
Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Знание технологического педагогического контента: основа для знаний учителя. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
Puentedura, R. R. (2006). Трансформация, технология и образование. Модель SAMR для интеграции технологий. Получено с https://www.hippasus.com/rrpweblog
Redecker, C. (2017). Европейская структура цифровой компетентности педагогов (DigCompEdu). Офис публикаций Европейского союза. https://doi.org/10.2760/159770
Downloads
43 20Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Орзихон Хатамова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











