DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss8/S-pp149-157Kalit so‘zlar
multimedia , talaffuzni o‘rgatish , til o‘qitish , o‘qituvchilarning qiyinchiliklari , texnologik to‘siqlar , o‘quv vositalari , o‘qituvchilarni tayyorlash , til ta’limi , o‘quv dasturiga integratsiya , raqamli resurslarAnnotasiya
Ushbu maqolada til ta’limi jarayonida talaffuzni o‘rgatishda multimedia vositalarini qo‘llashda o‘qituvchilar duch keladigan turli qiyinchiliklar atroflicha tahlil qilinadi. Audio-vizual materiallar, til o‘rganish dasturlari hamda mobil ilovalar kabi multimedia texnologiyalari o‘quvchilarning talaffuz ko‘nikmalarini takomillashtirishda katta imkoniyatlar yaratishiga qaramay, ularning amaliy tatbiqi qator muammolar bilan bog‘liqdir. Zamonaviy adabiyotlar sharhi va sifatli kuzatuvlar natijasida tadqiqot asosiy to‘siqlar sifatida texnologik infratuzilmaning yetishmasligi, o‘qituvchilarni yetarli darajada tayyorlashning cheklanganligi, vaqt cheklovlari hamda muassasaviy qo‘llab-quvvatlashning kamligini aniqlaydi. Shuningdek, multimedia kontenti va o‘quvchilarning lingvistik fonlari orasidagi tafovut bunday vositalarning samaradorligini pasaytiradi. O‘qituvchilar talaffuzdagi o‘zgarishlarni baholashda va multimedia vositalarini o‘quv dasturi maqsadlariga muvofiqlashtirishda ham qiyinchiliklarga duch kelishlari qayd etiladi. Maqolada multimedia an’anaviy o‘qitish usullariga samarali qo‘shimcha bo‘lishi mumkinligi ta’kidlangan bo‘lib, uning samarali tatbiqi uchun o‘qituvchilarga yanada maqsadli yordam, maxsus tayyorlov dasturlari hamda kontekstga mos vositalarning zarurligi ta’kidlanadi. Tadqiqot natijalari, ayniqsa, resurslar va texnik bilimlarning cheklanganligi sharoitida multimedia vositalarini til darslariga muvaffaqiyatli integratsiya qilish uchun keng qamrovli strategiyalarni ishlab chiqish muhimligini ko‘rsatadi.
Bibliografik manbalar
Richards, J.C., & Rodgers, T.S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press.
Jones, K. (2010). Technology and language learning: Challenges and opportunities. Language Learning Journal, 38(3), 287–298.
Smith, J. (2019). The Impact of Linguistic Compatibility on Multimedia Learning. Journal of Educational Technology, 15(3), 45-60.
Johnson, L. (2021). Challenges in Pronunciation Assessment Using Multimedia Tools. Language Learning Journal, 33(2), 78-92.
Garcia, M. (2020). Integrating Multimedia into Curriculum for Enhanced Learning Outcomes. International Review of Education, 66(4), 521-538.
Baker, T., & Jones, R. (2020). Culturally Responsive Multimedia in Language Learning. Language and Culture Studies, 10(1), 22-38.
Yuklashlar
26 8Nashr qilingan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Nashr
Bo'lim
Litsenziya
Mualliflik huquqi (c) 2025 Саодат Рузиева

Ushbu ish Creative Commons Attribution 4.0 Worldwide.











