DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss8/S-pp200-206Kalit so‘zlar
ta’lim boshqaruvi , umumiy o‘rta ta’lim , yetakchilik , maktab boshqaruvi , o‘qituvchi faoliyati , o‘quvchiga yo‘naltirilgan ta’lim , Prezident maktablari , sifat nazoratiAnnotasiya
Ushbu tadqiqot Prezident maktablari boshqaruv amaliyotlarini umumiy o‘rta ta’lim muassasalariga tatbiq etish jarayoni va samaradorligini o‘rganadi. Yuqori natijalarga erishuvchi o‘quvchilarni tayyorlash hamda innovatsion o‘qitish yondashuvlarini ilgari surish maqsadida tashkil etilgan Prezident maktablari javobgarlik va zamonaviy pedagogik texnologiyalarga asoslangan ilg‘or ta’lim boshqaruvi modelini namoyish etmoqda. Tadqiqotda ushbu boshqaruv tamoyillari ‒ ma’lumotlarga asoslangan qaror qabul qilish, o‘qituvchilar faoliyatini baholash, yetakchilikni rivojlantirish hamda o‘quvchiga yo‘naltirilgan ta’lim ‒ umuta’lim tizimidagi maktablarga qanday moslashtirilishi mumkinligi tahlil qilinadi. Taqqoslama tahlil va keys-stadilar orqali mazkur amaliyotlarni umumiy ta’lim tizimiga muvaffaqiyatli joriy etish uchun imkoniyatlar, muammolar va strategiyalar aniqlanadi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, Prezident maktablari boshqaruv modelini moslashtirish ta’lim sifatini yaxshilash, ma’muriy samaradorlikni oshirish hamda barcha maktablarda o‘qitish va o‘rganishda innovatsiyalarni rivojlantirishga xizmat qiladi.
Bibliografik manbalar
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti. (2019-yil, 20-aprel). Prezident, ijod va ixtisoslashtirilgan maktablarni yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida (PQ–4708-son qaror). Toshkent.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi. (2021-yil, 25-iyun). Umumiy o‘rta ta’lim tizimini rivojlantirish strategiyasi to‘g‘risida (381-son qaror). Toshkent.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi. (2020-yil, 23-sentabr). Ta’lim to‘g‘risida (ZRU–637-son Qonun). Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi.
Mirziyoyev, Sh. M. (2022). Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi. Toshkent: O‘zbekiston nashriyoti.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti. (2022-yil, 28-yanvar). 2022–2026-yillarda xalq ta’limi tizimini rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida (PF–60-son farmon). Toshkent.
Xolmatova, M. (2021). Maktab boshqaruvida innovatsion yondashuvlarning ahamiyati. Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar jurnali, (4), 55–61.
Abdullayeva, N. (2022). Umumta’lim maktablarida boshqaruv samaradorligini oshirish omillari. Toshkent davlat pedagogika universiteti ilmiy axborotnomasi, (2), 47–53.
Saidova, D. (2020). Pedagogik menejmentda zamonaviy yondashuvlar. Toshkent: Fan va texnologiya nashriyoti.
Fullan, M. (2014). The principal: Three keys to maximizing impact. San Francisco: Jossey-Bass.
Bush, T. (2020). Theories of educational leadership and management (5th ed.). London: Sage Publications.
Hargreaves, A., & Fullan, M. (2012). Professional capital: Transforming teaching in every school. New York: Teachers College Press.
Leithwood, K., Harris, A., & Hopkins, D. (2020). Seven strong claims about successful school leadership revisited. School Leadership & Management, 40(1), 5–22. https://doi.org/10.1080/13632434.2019.159607
Yuklashlar
13 10Nashr qilingan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Nashr
Bo'lim
Litsenziya
Mualliflik huquqi (c) 2025 Маъмура Таджибаева

Ushbu ish Creative Commons Attribution 4.0 Worldwide.











