DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss4/S-pp196-202Kalit so‘zlar
neologizm , til rivoji , madaniyatlararo aloqa , ilmiy-texnik taraqqiyot , iqtisodiy o‘zgarishlar , ommaviy axborot vositalari , internet , lingvistik yangilanishAnnotasiya
Ushbu maqolada neologizmlarni yuzaga keltiruvchi asosiy omillar tahlil qilinadi. Tilning rivojlanishi, yangi texnologiyalar, madaniyatlararo aloqalar va jamiyatda sodir bo‘layotgan o‘zgarishlar tilga yangi so‘z va iboralar kirib kelishiga sabab bo‘lib, bu holat neologizmlarni shakllantiradi. Maqolada iqtisodiy, ijtimoiy va ilmiy-texnik taraqqiyot, shuningdek, xalqaro integratsiya jarayonlari tilga qanchalik ta’sir qilishi tahlil qilinadi. Shuningdek, ommaviy axborot vositalari va internetning neologizmlar yaratilishidagi o‘rni ko‘rib chiqiladi. Bu omillar tilning lug‘aviy boyligini oshirish va uni yangi ma’nolar bilan boyitishga xizmat qiladi.
Bibliografik manbalar
Aitchison, J. (2012). The Articulate Mammal: An Introduction to Psycholinguistics. Routledge.
Durkin, P. (2014). Borrowed Words: A History of Loanwords in English. Oxford University Press.
Crystal, D. (2016). Making sense of neologisms. Cambridge University Press.
McArthur, T. (1998). The Oxford Companion to the English Language. Oxford University Press.
Traugott, E. C., & Dasher, R. B. (2002). Regularity in Semantic Change. Cambridge University Press.
Қурбонов, Бобур (2022). МОВАРОУННАҲР ВА ХУРОСОН ТАЗКИРАЧИЛИК МАКТАБИ ШАКЛЛАНИШИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2 (5), 471-482.
Akhmedov, S. I. (2021). CLASSIFICATION AND TYPES OF NEOLOGISMS IN UZBEK LANGUAGE. Scientific progress, 2(1), 1186-1189.











