Maxsus ta’limga muhtoj bolalarning turlarini aniqlash va ularning o‘qitish metodlari

  • Tayanch doktarant, Xalqaro nordik universiteti

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss1-pp393-398

Kalit so‘zlar

o‘rganuvchilarning turlari , kinestetik , vizualistik , yozish , o‘qishga moyil , motivatsion , sensorli , pedagogik-psixologik , inklyuziv , individual , test sinov , anketa , so‘rovnoma , vizual materiallar

Annotasiya

Maxsus ta’lim muhtoj bolalar, ularning o‘ziga xos xususiyatlari va ehtiyojlari bilan bog‘liq ravishda, ta’lim tizimida alohida e’tibor va yondashuvni talab qiladi. Ushbu tadqiqotda, maxsus ta’lim muhtoj bolalarning turli xil turlarini aniqlash va ularni o‘qitish uchun samarali usullarni belgilash maqsad qilingan. Maxsus ta’lim muhtoj bolalar, ko‘pincha, an’anaviy ta’lim tizimlarida qiyinchiliklarga duch keladilar, shuning uchun ularning individual ehtiyojlariga mos keladigan o‘qitish strategiyalarini ishlab chiqish zarurati ortib bormoqda. Ushbu maqolada, maxsus ta’lim muhtoj bolalarning turlari, ularning o‘ziga xos xususiyatlari va o‘qitish jarayonida qo‘llaniladigan innovatsion usullar haqida batafsil ma’lumot beriladi. Tadqiqotning asosiy muammosi, ingliz tilini o‘qitishdagi qiyinchiliklar va har xil natijalarga erishishning sabablarini aniqlash. Buning uchun avvalo , o‘quvchilarning pedagogik-psixologik qobiliyatlari tahlil qilindi. Maxsus ta’limga muhtoj bolalar VARK modeli asosida turlarga ajratish uchun so‘rovnoma metodidan foydalanildi. So‘rovnomada 3 ta turli umumta’lim maktablaridagi o‘quvchilar ishtirok etdi va natijalar, ularning o‘qish uslublari, kuchli tomonlari hamda qiyinchiliklarini aniqlashga yordam berdi. Maxsus ishlab chiqilgan anketa -so‘rovnoma sinovi  umumta’lim maktablarining 1 va 2 sinflarida ta;lim olayotgan 30 tadan umumiy 60 ta bolada o‘tkazildi. Uning natijasiga ko‘ra bir sinfda har xil turdagi o‘rganuvchilar mavjud.

Bibliografik manbalar

Azizova, D. (2023). INKLYUZIV TA'LIM: IMKONIYATI CHEKLANGAN BOLALARNING IMKONIYATLARINI KENGAYTIRISH UCHUN ULARGA CHET TILLLARINI O’RGATISHNING AHAMIYATI. Interpretation and researches, 1(15).

DeLuca, C., & Lam, C. Y. (2014). Preparing Teachers for Assessment within Diverse Classrooms: An Analysis of Teacher Candidates’ Conceptualizations. Teacher Education Quarterly.

Yuen, M., Westwood, P., & Wong, G. (2005). Meeting the needs of students with specific learning difficulties in the mainstream education system: Data from primary school teachers in Hong Kong. International Journal of Special Education.

Winzer, M., & Mazurek, K. (2010). Including Students with Special Needs: Implications for Social Justice. https://doi.org/10.1007/978-90-481-3221-8_7.

Yuklashlar

75 18

Nashr qilingan

Maxsus ta’limga muhtoj bolalarning turlarini aniqlash va ularning o‘qitish metodlari

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Azizova, D. 2025. Maxsus ta’limga muhtoj bolalarning turlarini aniqlash va ularning o‘qitish metodlari . Xorijiy lingvistika va lingvodidaktika. 3, 1/S (Jan. 2025), 393–398. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss1-pp393-398.