Таълим дискурси талим ва тарбияниг интеграцияси сифатида

  • ф.ф.д. профессор, Нодавлат олий тьаълим ташкилоти ALFRAGANUS UNIVERSITY
  • ўқитувчи, Нодавлат олий тьаълим ташкилоти ALFRAGANUS UNIVERSITY Тошкент, Ўзбекистон

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss4-pp41-46

Kalit so‘zlar

таълим дискурси , таълим , тарбия , коммуникатив ўзаро таъсир , қадриятлар , рақамлаштириш

Annotasiya

Маълумки, таълим дискурси таълим ва тарбияни бир бутун жараён сифатида уйғунлаштирувчи коммуникатив макон сифатида намоён бўлади. Табиийки, рақамли муҳитда ушбу икки жараённи ажратиш самарасиз ҳисобланади. Мақолада М. Фуко, Н. Д. Арутюнова ва В. И. Карасикларнинг назарий ёндашувлари таълим дискурсининг ижтимоий ва маданий хусусиятларини чуқур англаш имконини бериши кўриб чиқилган. Педагогнинг нутқий стратегиялари орқали ўқувчининг шахсий қадриятлари ва идентификацияси шаклланишига таъсири асосланган. Шунингдек, замонавий таълим муҳитидаги муаммолар – қадриятлар инқирози, тарбиянинг формаллашуви ва ўқитувчиларнинг тайёргарлиги етишмаслиги – тарбиявий функциянинг тўлиқ рўёбга чиқишига тўсқинлик қилиши ёритилган. Таълим дискурсининг билим ва қадриятлар уйғунлиги асосида янгиланиши истиқболлари ёритилган.

Bibliografik manbalar

Арутюнова Н. Д. Дискурс // Лингвистический энциклопедический словарь / гл. ред. В. Н. Ярцева. – М.: Советская энциклопедия, 1990. – С. 136–137.

Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. – М.: Высшая школа, 1991. – 204 с.

Евстифеева А. А. Специфика педагогического дискурса: разновидности и участники // Молодой ученый. – 2021. – № 20 (362). – С. 299–301.

Карасик В. И. Дискурс // Дискурс – Пи. – 2015. – № 3–4. – С. 147–148.

Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. – Волгоград: Перемена, 2002. – 477 с.

Ушакова О. П. Образовательный дискурс в межкультурном диалоге // Наука и современность. – 2010. – № 5 (3). – С. 68–73.

Ушинский К. Д. Избранные педагогические сочинения. – М.: Учпедгиз, 1954. – 637 с.

Фуко М. Археология знания / пер. с фр. Н. Мавлевич. – СПб.: A-cad, 2004. – 416 с.

Чернявская В. Е. Коммуникативные стратегии в институциональном дискурсе. – М.: ЛКИ, 2006. – 76 с.

Yuklashlar

26 19

Nashr qilingan

Таълим дискурси талим ва тарбияниг интеграцияси сифатида

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Султонова, Ш. and Исмоилова, Р. 2025. Таълим дискурси талим ва тарбияниг интеграцияси сифатида. Xorijiy lingvistika va lingvodidaktika. 3, 4 (Jul. 2025), 41–46. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss4-pp41-46.

Nashr

Bo'lim

13.00.00 – PEDAGOGIKA FANLARI