Телевидение жанрлари ва уларнинг жамоатчилик фикрини шакллантиришдаги лингвопрагматик хусусиятлари

  • Ўқитувчи, Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университети

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss7/S-pp40-49

Kalit so‘zlar

телевидение , ахборот жанрлари , таҳлилий жанрлар , публицистик жанрлар , лингвопрагматика , жамоатчилик фикри

Annotasiya

Мазкур мақолада телевидениенинг уч асосий жанри – ахборот, таҳлилий ва публицистик кўрсатувларнинг лингвопрагматик хусусиятлари таҳлил қилинган. Шунингдек, ахборот жанрлари жамоатчилик муҳокамаси кун тартибини шакллантирувчи омил сифатида, таҳлилий жанрлар воқеаларга изоҳ берувчи ва контекст яратиб берувчи майдон сифатида, публицистик жанрлар эса ишонтириш ва эмоционал таъсир воситаси сифатида баҳоланган. Мисоллар асосида телевидение тилининг framing, agenda-setting ва persuasiv нутқ стратегиялари орқали жамоатчилик фикрига таъсири ёритилган. Тадқиқот хулосаларига кўра, телевидение нафақат воқеаларни акс эттиради, балки оммавий онгни фаол шакллантиради.

Bibliografik manbalar

Lindemann, D. (2022). True story: What reality TV says about us (pp. 1–12). Farrar, Straus and Giroux.

https://us.macmillan.com/books/9780374539570/true-story.

Исматуллаева Н.М. Journalistic style linguistic features of newspaper language // American Journal of Science on Integration and Human Development, 2024, Vol. 2, No. 3, pp. 108.

Nasimova I. Publicistic genres in the age of modern technology: exposure or necessity? // JournalNX: A Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal, 2022, Vol. 8, No. 12, pp. 312-314.

Sahu, B. K. (2025). Evaluating the role of media in shaping political opinions & political preferences: A statistical critical research analysis. International Journal of Innovative Research in Multidisciplinary Studies (IJIRMPS), 13(2), 1-16.

Gerbner, G. (1994). Growing up with television: The cultivation perspective. In J. Bryant & D. Zillmann (Eds.), Media effects: Advances in theory and research (pp. 17-41). Lawrence Erlbaum. (Cited in: Sahu, B. K. (2025). Evaluating the role of media in shaping political opinions & political preferences: A statistical critical research analysis. International Journal of Innovative Research in Multidisciplinary Studies, 13(2), 1-16.).

Boboeva, M. (2023, August 27). The influence of television on public opinion. Rossijsko-Tadzhikskij (Slavyanskij) universitet news portal. https://rtsu.tj/news/?ELEMENT_CODE=2904

IREX. (2023). Vibrant information barometer 2023: Uzbekistan. IREX. https://www.irex.org/files/vibrant-information-barometer-2023-uzbekistan.pdf.

Khalilova, M. Y. (2021). About the peculiarities of the methodological features of the Uzbek publicist microtexts. Academicia: An International Multidisciplinary Research Journal, 11(12), 652.

Yuklashlar

18 19

Nashr qilingan

Телевидение жанрлари ва уларнинг жамоатчилик фикрини шакллантиришдаги лингвопрагматик хусусиятлари

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Зокирова, Ш. 2025. Телевидение жанрлари ва уларнинг жамоатчилик фикрини шакллантиришдаги лингвопрагматик хусусиятлари. Xorijiy lingvistika va lingvodidaktika. 3, 7/S (Aug. 2025), 40–49. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss7/S-pp40-49.