Ingliz va o‘zbek gazeta sarlavhalarida informativlik: pragmatik aspekt

  • tayanch doktorant, Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss5-pp198-203

Kalit so‘zlar

media tili , gazeta , publitsistika , pragmatika , sarlavha , gazeta janri , jurnalist mahorati

Annotasiya

So‘nggi yillarda medialingvistika yo‘nalishida sarlavhalarda til birliklarini lingvopragmatik aspektda o‘rganishga e’tibor kuchaydi.Mazkur maqolada sarlavhalarning asosiy tarkibiy xususiyatlari va ularning informativlik funksiyasi tahlilga tortiladi.

Bibliografik manbalar

Wodak R., Brigitta B. Approaches to media texts. Handbook of Media Studies. – London, New Delhi. Thousand Oaks, 2004. – 123 p.

Абдусаидов А. Туркий изофий конструкцияли газета сарлавҳалари. “Ўзбек тили грамматик қурилиши масалалари тўплами. – Самарқанд: СамДУ нашри, 1984. – 266 б.

Долгирева А.Э. Газетный заголовок в прагматическом аспекте: Дис… канд. филол. наук. Таганрог, 2002. – 298 с.

Жуманазаров. Сарлавҳалар синтаксиси ҳақида. Мухбир, 1971. 5-сон. – Б. 30-31.

Загороднов Д.Г. Современное состояние изучения феномена заголовка медийного текста. Вестн. Челябинского гос. ун-та. 2009. № 7, – С. 56-60.

Киселева Л.А. Вопросы теории речевого воздействия. – Л., 1978.

Рахимов Х. О заголовочном комплексе в художественных репортажах. Сборник науч. трудов МГПИИЯ им. М. Тореза. Вып. 141: Лингвистика текста. – М., 1979. – С. 129-137.

Савина А.П. Прагмема как единица оценочной лексики. Вестник РУДН, серия Теория языка. Семиотика. Семантика, 2014, № 1. – С.43 -51.

Сафаров Ш. Прагмалингвистика. Монография. – Тошкент, 2008. – 318 б.

Тертычный А.А. Заголовок – слово главное // Журналист. № 1. 2004. – С. 80.

Тешабаева Д.М., Бакиева Г.Х., Исраил М.И., Тошмухамедова Л.И., Нуритдинова М.Ч. Журналистика. III жилд. Медиалингвистика ва таҳрир. – Тошкент: Ўзбекистон, 2019. – 449 б.

Филоненко Т.А. Аттрактивные заголовки в научной речи. Известия Самарского научного центра Российской академии наук. «Педагогика и психология», «Филология и искусствоведение». 2008. № 2. – С. 290-296.

Yuklashlar

61 35

Nashr qilingan

Ingliz va o‘zbek gazeta sarlavhalarida  informativlik: pragmatik aspekt

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Bobojonov, D. 2024. Ingliz va o‘zbek gazeta sarlavhalarida informativlik: pragmatik aspekt . Xorijiy lingvistika va lingvodidaktika. 2, 5 (Sep. 2024), 198–203. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss5-pp198-203.

Nashr

Bo'lim

Tilshunoslik va madaniyatlararo aloqa