DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss5-pp198-203Kalit so‘zlar
media tili , gazeta , publitsistika , pragmatika , sarlavha , gazeta janri , jurnalist mahoratiAnnotasiya
So‘nggi yillarda medialingvistika yo‘nalishida sarlavhalarda til birliklarini lingvopragmatik aspektda o‘rganishga e’tibor kuchaydi.Mazkur maqolada sarlavhalarning asosiy tarkibiy xususiyatlari va ularning informativlik funksiyasi tahlilga tortiladi.
Bibliografik manbalar
Wodak R., Brigitta B. Approaches to media texts. Handbook of Media Studies. – London, New Delhi. Thousand Oaks, 2004. – 123 p.
Абдусаидов А. Туркий изофий конструкцияли газета сарлавҳалари. “Ўзбек тили грамматик қурилиши масалалари тўплами. – Самарқанд: СамДУ нашри, 1984. – 266 б.
Долгирева А.Э. Газетный заголовок в прагматическом аспекте: Дис… канд. филол. наук. Таганрог, 2002. – 298 с.
Жуманазаров. Сарлавҳалар синтаксиси ҳақида. Мухбир, 1971. 5-сон. – Б. 30-31.
Загороднов Д.Г. Современное состояние изучения феномена заголовка медийного текста. Вестн. Челябинского гос. ун-та. 2009. № 7, – С. 56-60.
Киселева Л.А. Вопросы теории речевого воздействия. – Л., 1978.
Рахимов Х. О заголовочном комплексе в художественных репортажах. Сборник науч. трудов МГПИИЯ им. М. Тореза. Вып. 141: Лингвистика текста. – М., 1979. – С. 129-137.
Савина А.П. Прагмема как единица оценочной лексики. Вестник РУДН, серия Теория языка. Семиотика. Семантика, 2014, № 1. – С.43 -51.
Сафаров Ш. Прагмалингвистика. Монография. – Тошкент, 2008. – 318 б.
Тертычный А.А. Заголовок – слово главное // Журналист. № 1. 2004. – С. 80.
Тешабаева Д.М., Бакиева Г.Х., Исраил М.И., Тошмухамедова Л.И., Нуритдинова М.Ч. Журналистика. III жилд. Медиалингвистика ва таҳрир. – Тошкент: Ўзбекистон, 2019. – 449 б.
Филоненко Т.А. Аттрактивные заголовки в научной речи. Известия Самарского научного центра Российской академии наук. «Педагогика и психология», «Филология и искусствоведение». 2008. № 2. – С. 290-296.











