DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss6-pp171-176Kalit so‘zlar
autentik matnlar , ikkinchi tilni o‘rganish , kommunikativ kompetensiya , sotsiomadaniy kontekst , pedagogik matnlar , til o‘rganish , Kommunikativ Til O‘qitish (CLT)Annotasiya
Mazkur maqola autentik matnlarning (AM) ikkinchi tilni (L2) o‘rganishda tutgan o‘rni ko‘rib chiqiladi. Ular pedagogik matnlarga nisbatan kommunikativ kompetentsiyani rivojlantirish va ijtimoiy-madaniy tushunchalarni kengaytirish borasida afzalliklarga ega ekanligini ta’kidlaydi. Asosiy ilmiy asarlar va empirik tadqiqotlarga asoslanib, maqolada autentik matnlarning ta’riflari, foydalari va ularning qo‘llanilishidagi muammolar tahlil qilinadi. Autentik matnlar real hayotiy kommunikatsiya uchun yaratilgan bo‘lib, o‘quvchilarga tabiiy til ishlatilishini tajriba qilish imkonini beradi. Bu esa ularni amaliy til ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun samarali vositaga aylantiradi. Pedagogik matnlar shakl va darajaga moslashtirilgan tildan foydalanishga qaratilgan bo‘lsa, AMlar mazmun va kommunikativ maqsadlarga urg‘u beradi va Kommunikativ Til O‘qitish (CLT) tamoyillariga mos keladi. Tadqiqotda AMlarning asosiy foydalari, xususan, o‘quvchilarni real dunyo kontekstlariga sho‘ng‘itish va ularning lug‘at boyligini autentik ishlatish orqali boyitish imkoniyatlari ta’kidlangan. Ammo lingvistik murakkablik va madaniy notanishlik kabi muammolar o‘quvchilarning tushunishi va qo‘llanilishiga to‘sqinlik qilishi mumkin, bu esa matnlarni sinchkovlik bilan tanlashni, yordam ko‘rsatishni va moslashtirishni talab qiladi. Kommunikativ maqsadlarni belgilab, sotsiomadaniy kontekstlarni kiritish orqali o‘qituvchilar autentik matnlarni til o‘rgatishni yaxshilashda samarali qo‘llashlari mumkin. Maqolada ta’kidlanishicha, qiyinchiliklarga qaramay, AMlar L2 o‘rganish jarayonini mazmunli va qiziqarli qilishda muhim vosita bo‘lib qoladi. Ular o‘quvchilarga sinfdagi o‘qish bilan real hayotiy muloqot o‘rtasida ko‘prik vazifasini bajaradi.
Bibliografik manbalar
Alimbetova M. DEVELOPING VOCABULARY OF PHILOLOGY STUDENTS THROUGH AUTHENTIC TEXTS //TAMADDUN NURI JURNALI. – 2024. – Т. 12. – №. 63. – С. 65-68.
Gilmore, A. (2007). Authentic materials and authenticity in foreign language learning. “Language Teaching”, 40(2), 97–118.
Little, D., Devitt, S., & Singleton, D. M. (1988). Authentic texts in foreign language teaching: Theory and practice. Authentik.
Mishan, F. (2005). “Designing authenticity into language learning materials”. Intellect Books.
Morrow, K. (1977). Authentic texts in ESP. “English for Specific Purposes”, 13–17.
Richards, J. C., & Schmidt, R. W. (2013). “Longman dictionary of language teaching and applied linguistics”. Routledge.
Qi, R. (2019). “A literature review: What are authentic texts in second language instruction?”
Widdowson, H. G. (1978). “Teaching language as communication”. Oxford University Press.











