Harbiy bilim asosida kursantlarning "soft skills" ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun divergent fikrlash texnologiyalaridan foydalanish metodologiyasi

  • Podpolkovnik, katta o‘qituvchi, Taktika kafedrasi, Chirchiq oliy tank qo‘mondonlik-muhandislik bilim yurti
  • Ilmiy rahbar. Chirchiq oliy tank qo‘mondonlik-muhandislik bilim yurti

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss2/S-pp255-260

Kalit so‘zlar

Harbiy ta’lim , soft skills , divergent fikrlash , yetakchilik rivojlantirish , muammolarni hal qilish , teskari aloqa , ssenariy asosida o‘qitish , pedagogik metodika , jamoaviy ish , moslashuvchan ta’lim

Annotasiya

Zamonaviy harbiy ta’limda soft skills (yumshoq ko‘nikmalar) rivojlantirish texnik va taktik tayyorgarlik kabi muhim ahamiyat kasb etadi. Ushbu tadqiqotda divergent fikrlash texnologiyalaridan foydalanish metodikasi orqali kursantlarning muloqot, yetakchilik, moslashuvchanlik va muammolarni hal qilish ko‘nikmalarini rivojlantirish tahlil qilinadi. Divergent fikrlash harbiy xodimlar uchun murakkab va tez o‘zgaruvchan sharoitlarda ijodiy yondashuv va moslashuvchan qaror qabul qilish imkoniyatini oshiradi. Tadqiqot teskari aloqa mexanizmlari, ssenariy asosida o‘qitish va jamoaviy muammolarni hal qilish metodlarini o‘z ichiga olgan innovatsion ta’lim strategiyalarini o‘rganadi. Olingan natijalar harbiy-pedagogik metodikalarning takomillashtirilishiga hissa qo‘shib, kursantlarning samarali yetakchilik va jamoaviy ishlash qobiliyatlarini oshirishga yordam beradi.

Bibliografik manbalar

Abdullayev, A. (2020). Harbiy pedagogika asoslari. Toshkent: O‘zbekiston Milliy Universiteti nashriyoti.

Ahmedov, B. (2018). Pedagogik texnologiyalar va innovatsion ta’lim metodlari. Toshkent: Fan va texnologiya.

Jo‘rayev, N. (2021). Yetakchilik psixologiyasi va harbiy boshqaruv asoslari. Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi nashriyoti.

Qodirov, Sh. (2019). Divergent fikrlash va kreativ ta’lim metodlari. Toshkent: Innovatsiya markazi.

Saidov, U. (2017). Harbiy kadrlar tayyorlashda interfaol ta’lim usullarining samaradorligi. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika instituti nashriyoti.

Xolbekov, R. (2016). Ta’limda teskari aloqa mexanizmlarining o‘rni va ahamiyati. Toshkent: Yangi asr avlodi.

Yuldashev, O. (2022). Harbiy ta’lim jarayonida kreativ tafakkurni rivojlantirish. Toshkent: Istiqlol nashriyoti.

Argyris, C. (1991). Teaching Smart People How to Learn. Harvard Business Review, 69(3), 99–109.

Bass, B. M., & Riggio, R. E. (2006). Transformational Leadership. Psychology Press.

Brown, T. (2009). Change by Design: How Design Thinking Creates New Alternatives for Business and Society. Harper Business.

Yuklashlar

56 61

Nashr qilingan

Harbiy bilim asosida kursantlarning "soft skills" ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun divergent fikrlash texnologiyalaridan foydalanish metodologiyasi

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Sohiboyev, Z. and Islomova, M. 2025. Harbiy bilim asosida kursantlarning "soft skills" ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun divergent fikrlash texnologiyalaridan foydalanish metodologiyasi. Xorijiy lingvistika va lingvodidaktika. 3, 2/S (Feb. 2025), 255–260. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss2/S-pp255-260.