Ilmiy yozuv shakllanishining genezisi va uning talabalarni kommunikativ-faoliyatli yondashuvga asoslanib ilmiy yozma nutqqa o‘rgatish metodikasini takomillashtirishdagi ahamiyati

  • Doktorant, Nizomiy nomidagi O'zbekiston milliy pedagogika universiteti Toshkent, O‘zbekiston

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss10/S-pp14-20

Kalit so‘zlar

ilmiy yozuv , akademik yozuv , kommunikativ-faoliyat yondashuvi , o‘qitish metodikasi , talaba kompetentsiyasi , tadqiqot ko‘nikmalari , tarixiy rivojlanish

Annotasiya

Maqola ilmiy yozuvning shakllanishi va talabalarni akademik yozuvga o‘rgatish metodikasini, xususan, kommunikativ-faoliyat yondashuvi asosida takomillashtirish ahamiyatiga bag‘ishlangan. Ilmiy yozuvning tarixiy bosqichlari — donauqish davridan zamonaviy nashrlargacha — ko‘rib chiqilgan, asosiy elementlar: terminologiya, mantiqiy tuzilma, dalillilik aniqlangan. Zamonaviy pedagogik strategiyalar mustaqil ilmiy tafakkur, manbalar bilan ishlash va tadqiqot ko‘nikmalarini rivojlantiradi. Yozuv haqiqiy ilmiy vaziyatlarda amaliy faoliyat sifatida — mini-sharhlar, annotatsiyalar, tahliliy bo‘laklar, rеtsenziyalar — qo‘llanadi. Talabalar ilmiy muloqotda faol ishtirokchilar bo‘lib, original va asoslangan matnlar yaratadi.

Bibliografik manbalar

Зобнина, О. А., and О. Б. Багринцева. Использование коммуникативно-деятельностного подхода в организации групповой проектной деятельности в процессе обучения английскому языку в вузе. Язык и межкультурная коммуникация. – 2023. – С. 40-43

Кудряшова О. В. Методика поэтапного формирования коммуникативной компетенции в письменной речи: Английский язык, языковой вуз //Тамбовский государственный университет им. ГР Державина, Тамбов, Российская Федерация. – 2005.

Меденцева Н. П. Инфографика на занятиях по культуре речи как инструмент конвергенции информации, полученной из медиаисточников //Инновационные педагогические технологии. – 2017. – С. 74-75.

Меденцева Н. Методические возможности совершенствования обучения научной письменной речи на основе коммуникативно-деятельностного подхода //MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI. – 2025. – Т. 3. – №. 7.

Никульшина Н.Л., Т. В. Мордовина. Аспекты обучения иноязычной научной письменной речи в высшей школе. — Тамбов: ТГТУ, 2014. — 160 с.

Шкорубская Е. Г. Генезис научной статьи как формы коммуникации ученых //Социология науки и технологий. – 2019. – Т. 10. – №. 2. – С. 56-74.

Medentseva N. SOME ASPECTS OF USAGE CROSS-MEDIA IN TEACHING FOREIGN WRITTEN SPEECH TO THE STUDENTS OF ACADEMIC LYCEUMS IN UZBEKISTAN //European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol. – 2019. – Т. 7. – №. 12.

Yuklashlar

13 5

Nashr qilingan

Ilmiy yozuv shakllanishining genezisi va uning talabalarni kommunikativ-faoliyatli yondashuvga asoslanib ilmiy yozma nutqqa o‘rgatish metodikasini takomillashtirishdagi ahamiyati

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Medentseva, N. 2025. Ilmiy yozuv shakllanishining genezisi va uning talabalarni kommunikativ-faoliyatli yondashuvga asoslanib ilmiy yozma nutqqa o‘rgatish metodikasini takomillashtirishdagi ahamiyati. Xorijiy lingvistika va lingvodidaktika. 3, 10/S (Nov. 2025), 14–20. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss10/S-pp14-20.