DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss3/S-pp272-278Keywords
digital learning environment , biology teacher , continuous professional development , educational process , conceptual approach , principle , factor , feature , pedagogical effectivenessAbstract
The article deals with the problems of a biology teacher in a digital learning environment, the learning process in this environment, conceptual approaches and principles of action, factors, characteristics and its pedagogical effectiveness.
Downloads
References
Звонников В.И., Челышкова М.Б. Контроль качества обучения при аттестации: компетентностный подход. М.: Университетская книга, 2009. 272 с
Australia’s qualifications system and lifelong learning/OECD/ April 2003. http://www.oecd.org/dataoecd/13/45/34327618.pdf
Dadley D.E. Orso J.K. Integrting Summative and Formative Modes of Evaluation //NA SSP Bulletin, 1991, vol. 75, no 536.
Lifelong learning: implications for institutions/ Paper for the 14th CHER Annual Conference, September 2–4, 2001/Dijon (France)/ Ben Jongbloed. http://www.utwente.nl/cheps/documenten/engpap01lifelong.pdf
Ўзбекистон Республикаси Президентининг «Халқ таълими соҳасидаги илмий-тадқиқот фаолиятини қўллаб-қувватлаш ҳамда узлуксиз касбий ривожлантириш тизимини жорий қилиш чора-тадбирлари тўғрисида» 2021 йил 25 январдаги ПҚ-4963-сон қарори. https://lex.uz/uz/docs/5828765
Днепровская Н.В., Шевцова И.В. Открытые образовательные ресурсы и цифровая среда обучения // Высшее образование в России. – 2020. – №12. [Электронный ресурс]: https://cyberleninka.ru/article/n/otkrytye-obrazovatelnye-resursy-itsifrovaya-sreda-obucheniya (дата обращения: 02.08.2021).
Берулава Г.А. Роль методологических оснований в разработке образовательных технологий, Научно-практический журнал «Гуманизация образования» № 6/2015.
Downloads
85 107Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Салима Рахматова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











