DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss6/S-pp324-330Keywords
technological competence , teacher's professionalism , professional development , technological approachAbstract
The article is devoted to the actual problems of the development of technological competence of a teacher in the context of the application of innovative educational technologies. The technological approach is considered as a methodological regulatory of the studied process in the innovative activity of an educational institution. The possibilities of innovative activity of an educational institution as a basis for the development of technological competence of a teacher, improving the level of his professional skills are substantiated. To solve professional problems, the article considers contextual technologies that act as an effective way to solve the problem under study. Based on the theoretical descriptions (functional and qualitative characteristics), the algorithm of classes conducted with the aim of developing the technological competence of a teacher in the innovative activity of an educational institution is presented.
Downloads
References
Сайидаҳмедов Н.С, Абдурахимов С.А. Педагогик маҳорат ва педагогик технология: монография.-Т., А.Беруний номли ТДТУ қошидаги ОИПИ, 2009.-327 б.
Нишоналиев У.Н, Толипов Ў.Қ, Шарипов Ш.С. Касбий таълим педагогикаси. Ўқув қўлланма.-Тошкент: ТДПУ, 2007.-260.б.
Лазарев В.С. Инновационная деятельность учителя /В.С. Лазарев// Эксперимент и инновации в школе.-2008.-№2.-С. 2-8.
Пригожин А.И. Естественное-искусственное в инновационных процессах / А.И. Пригожин / Общественные науки и современность.- 2013. - №3. – С. 116-130.
Бордовская Н.В. Академически-ориентированная модель современного высшего педагогического образования / Н. В. Бордовская / Человек и образование. 2015. №1 (42). С. 4-10.
Гребенкина Л. К., Демидова С. Б. Ведущие гуманистические идеи инновационного высшего образования / Л. К. Гребенкина, С. Б. Демидова / В сборнике: Наука и образование ХХI века материалы Х-й международной научно-практической конференции. – 2006. – С. 100-103.
Бордовская Н. В. Современные образовательные технологии / Н.В. Бордовская, О.О. Жебровская, И.М. Бродская / Учебное пособие для студентов, магистрантов, аспирантов, докторантов, школьных педагогов и вузовских преподавателей / (3-е издание, стереотипное) Издательство: Компания КноРус (Москва). – 2013. – 432с.
Щукина Г.И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе. М.: 1982 г.
Горшкова В.В. Концепт социально-педагогического взаимодействия в проекциях субъектности человека / В.В. Горшкова / в сборнике: Человек как субъект социально-педагогического взаимодействия материалы Международной научно-методической конференции посвящённой памяти профессора Л.М. Лузиной. Псковский государственный университет. – 2016. – С. 63-72.
Downloads
325 165Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Абдулла Киёмов

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











