DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss8/S-pp475-479Keywords
creative activity / figurative thinking / heuristic methodsAbstract
This article discusses theoretical research and analysis of the classification of ways to shape their creative abilities and figurative thinking through the organization of creative activities with preschool children.
Downloads
References
Белова Е.С. (2004). Выявление творческого потенциала дошкольников с помощью теста П. Торренса. Психологическая диагностика. № 1. С. 21-40.
Интеллект карты в книге Тони и Барри Бьюзенов «Супермышление»[Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://kayrosblog.ru/iintellektkarty-v-knige-toni-i-barri-byuzenov-supermyshlenie
Использование метода фокальных объектов для поиска новых идей [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://newgoal.ru/ispolzovaniemetoda-fokalnyx-obektov-dlya-poiska-novyx-idej
Кудрявцев В., Синельников В. (2005). Ребёнок – дошкольник: новый подход к диагностике творческих способностей. № 9. С.52-59.
Метод контрольных вопросов для решения творческих задач[Электронный ресурс] – Режим доступа: http://newgoal.ru/metodkontrolnyx-voprosov-dlya-resheniya-tvorcheskix-zadach/
Научная электронная библиотека [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://elibrary.ru/
Психология одаренности: от теории к практике. Под редакцией Д.В. Ушакова 1999 г. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://docviewer.yandex.ru/view/0/?*=SVvI81iqu1Yxwkga
Современный Энциклопедический Словарь [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://myklad.org/5/2/22/sovremennyjyenciklopedicheskij-slovar-izd-bolshaya-rossijskaya-yenciklopediya-1997-slovar-obychnyj-tekst.html
Keldiyarova, V. B. (2020). Bolalarning qobilyatlarini erta aniqlashda obrazli tafakkurning ahamiyati. In инновационные подходы в современной науке (pp. 50-54).
Botirovna, K. V. (2020). Formation of visual and imaginative thinking in preschool children through various playing activities. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol, 8(12).
Downloads
139 71Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Вазира Келдиярова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.