DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss10/S-pp26-31Keywords
thinking , history pedagogy teacher , culture , values , knowledge , pedagogy , education , upbringingAbstract
The historical thinking of the history teacher determines the preservation of humanistic and cultural-historical values, contributes to the formation of value orientations and the system of historical knowledge of the student, as well as creative self-development.
Downloads
References
Постановление Президента Республики Узбекистан № ПП-2995 «О мерах по дальнейшему совершенствованию системы хранения, исследования и пропаганды древних письменных источников от 24.05.2017
Закон Республики Узбекистан 23.09.2020 г. N ЗРУ-637
”[ Ходжаев Б. Развититие исторического мышления у учащихся образовательных школ.- Латвия: LAPLAMBERTAcademikPublishing, 2018. - 223 с.-С.23
Ал-Фараби. Философские трактаты. Алма-Ата, 1970.; с.168
Фалсафа: қомусий луғат (Тузувчи ва масъул муҳаррир Қ.Назаров). – Т.: Шарқ, 2004. – 496 б.; с.190.
Отамуратов С.С. Национальное самосознание социально активной части молодежи его функционирование в условиях независимости Узбекистана (социологический анализ): Автореф. канд. соц. наук.– Ташкент: НУУ, 2000. – 20 с.; с.7
Рахмонов Р., Файзиев Ф. Ёшлар дунёқараши шаклланишида тарихий онг ва тарихий хотира. – Т.: Ўзбекистон, 2009. – 80 б.; с.12
Самиев А.Х.Историческое сознание и развитие духовного мира человека.–Душанбе: Дониш, 1994. –154 с.; с.34
Абу РайҳонБеруний. Тарайҳалар (Жавоҳироткитобидан). – Т.: Мерос, 1991. – 47 б.; с.35
Алишер Навоий. Танланган асарлар. 9-жилд. – Т.: Шарқ, 2010. – 500 б.; с.82
Қуронов Д., Каримов Х. Жадид адабиётида тарих концепцияси. – Тошкент, 2001. – 230 б.; с.11
Махмудхўжа Беҳбудий. Истиқлол қаҳрамонлари. – Т.: Маънавият, 1999. – 280 б. ; с.14
Downloads
231 174Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Римма Замилова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











