The essence and structure of the historical thinking of the future teacher

  • associate professor, doctor of philosophy (PhD) in philosophical sciences Namangan State university, Namangan, Uzbekistan

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss10/S-pp26-31

Keywords

thinking , history pedagogy teacher , culture , values , knowledge , pedagogy , education , upbringing

Abstract

The historical thinking of the history teacher determines the preservation of humanistic and cultural-historical values, contributes to the formation of value orientations and the system of historical knowledge of the student, as well as creative self-development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Постановление Президента Республики Узбекистан № ПП-2995 «О мерах по дальнейшему совершенствованию системы хранения, исследования и пропаганды древних письменных источников от 24.05.2017

Закон Республики Узбекистан 23.09.2020 г. N ЗРУ-637

”[ Ходжаев Б. Развититие исторического мышления у учащихся образовательных школ.- Латвия: LAPLAMBERTAcademikPublishing, 2018. - 223 с.-С.23

Ал-Фараби. Философские трактаты. Алма-Ата, 1970.; с.168

Фалсафа: қомусий луғат (Тузувчи ва масъул муҳаррир Қ.Назаров). – Т.: Шарқ, 2004. – 496 б.; с.190.

Отамуратов С.С. Национальное самосознание социально активной части молодежи его функционирование в условиях независимости Узбекистана (социологический анализ): Автореф. канд. соц. наук.– Ташкент: НУУ, 2000. – 20 с.; с.7

Рахмонов Р., Файзиев Ф. Ёшлар дунёқараши шаклланишида тарихий онг ва тарихий хотира. – Т.: Ўзбекистон, 2009. – 80 б.; с.12

Самиев А.Х.Историческое сознание и развитие духовного мира человека.–Душанбе: Дониш, 1994. –154 с.; с.34

Абу РайҳонБеруний. Тарайҳалар (Жавоҳироткитобидан). – Т.: Мерос, 1991. – 47 б.; с.35

Алишер Навоий. Танланган асарлар. 9-жилд. – Т.: Шарқ, 2010. – 500 б.; с.82

Қуронов Д., Каримов Х. Жадид адабиётида тарих концепцияси. – Тошкент, 2001. – 230 б.; с.11

Махмудхўжа Беҳбудий. Истиқлол қаҳрамонлари. – Т.: Маънавият, 1999. – 280 б. ; с.14

Downloads

231 174

Published

The essence and structure of the historical thinking of the future teacher

How to Cite

Zamilova, R. (2021). The essence and structure of the historical thinking of the future teacher. Society and Innovation, 2(10/S), 26–31. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss10/S-pp26-31